پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی - امام جمعه آ‌ران و بیدگل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی بر ضرورت توجه به تربیت دینی نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی، در آیین تجلیل از خادمین اعتکاف و معتکفین شهرستان آران و بیدگل، با اشاره به عید مبعث و تبریک آن به مسلمانان، گفت: هدف از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) تربیت و پرورش انسان ها و تعلیم کتاب الهی است.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) به عنوان معلم و مربی جامعه بشریت مبعوث شده است تا انسان را هدایت کند و برای این هدایت، برنامه دارد و یکی از زیباترین برنامه های او، سنت اعتکاف است.

امام جمعه آران و بیدگل خاطر نشان کرد: اعتکاف ضیافت الهی و مهمان شدن در درگاه احدیت، آزاد شدن از قیود بندگی و بردگی، پرواز روح در عالم ملکوت و اوج بندگی انسان است.

وی در ادامه با بیان بخشی از مفاهیم آیه 100 سوره مبارکه نساء، مصداق این آیه را معتکفین خواند و افزود: هجرت از خانه نفس به مبدأ اعلی، بهترین سوغات و ثمره اعتکاف است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی، خطاب به توفیق یافتگان حضور در اعتکاف و خادمان این سنت نبوی گفت: اعتکاف عبادتی ویژه و خاص است و هر کسی توفیق این عبادت ویژه و خدمت به این عبّاد را ندارد و این توفیقی است که تنها نصیب بندگان مخلص و با ایمان خدا می شود.

وی با تقدیر از ستاد  اعتکاف و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: اعتکاف در این شهرستان هم از لحاظ کمّی و هم از حیث کیفی بسیار مطلوب بود، گرچه انتظار این است که هر ساله با همدلی مردم و همگرایی نهادها، ارتقا یابد و مطلوب تر شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل به استقبال جوانان از آیین اعتکاف شهرستان اشاره کرد و گفت: شور و اشتیاق جوانان برای حضور در این آیین معنوی، نوید آن را می دهد که جوانان برای حضور در برنامه های معنوی و معرفتی علاقه وافری دارند و باید زمینه حضور آنان را در این برنامه ها تسهیل کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه به تفاوت های فردی و اجتماعی قشر نوجوان و جوان با سایر اقشار جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: روحیات یک دانش آموز نوجوان با یک معتکف بزرگسال متفاوت است، لذا باید زمینه ای فراهم شود که در شهرستان، اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی برگزار شود.

وی افزود: با راه اندازی اعتکاف دانش آموزی و دانشجویی و تخصصی شدن آن، می توان فضای علمی را در قالب اعتکاف در محیط مسجد ایجاد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha