پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دومین پیش همایش علامه میرحامد حسین(ره)

حوزه/ دومين پيش همايش بزرگداشت بين المللي علامه ميرحامد حسين (ره) صاحب اثر گرانسنگ «عبقات الانوار فی مناقب الائمة الاطهار(ع)»، در مشهد برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دومين پيش همايش بزرگداشت بين المللي علامه ميرحامد حسين (ره) صاحب اثر گرانسنگ "عبقات الانوار فی مناقب الائمة الاطهار(ع)"، با حضور بيش از يكصد تن از پژوهشگران علوم اسلامي، در جوار بارگاه ملکوتی رضوی برگزار مي شود.

در این نشست که فردا  پنج‌شنبه 7 ارديبهشت ماه، ساعت 9 صبح در مشهد، بنياد پژوهش هاي اسلامي آستان قدس رضوي برگزار خواهد شد، حجج اسلام والمسلمین شریعتی تبار با موضوع «روند احبای آثار میرحامد حسین»، سبحانی با محور «شخصیت و جایگاه علمی علامه»،  مهدی اسفندیاری با عنوان «کتاب شناسی عبقات الانوار و تاثیر آن بر میراث شیعه» و  سیدعلیرضا سبزواری با موضوع «روش شناسی کلامی عبقات» به سخنررانی می پردازند.

علامه میرحامدحسین نیشابوری هندی یکی از بزرگ پاسداران حریم ولایت در قرن سیزدهم هجری است. خاندان این عالم مجاهد همگی در علم و زهد و فضیلت سرآمدان روزگار خود و مدافعان مذهب حقه امامیه در جوامع اسلامی به ویژه هندوستان بوده اند. کتاب شریف «عبقات الانوار فی مناقب الائمه الاطهار علیهم السلام» از شاهکارهای علمی و اعتقادی شیعه و برترین اثر علامه به شمار می رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha