پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویری از حاشیه های جشن نیمه شعبان

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان شمالی گفت: آیین احیاء شب نیمه شعبان هم‌زمان با فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مهدی(عج)، در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

شیرالله عصمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به مناسبت نیمه شعبان در استان اظهار داشت: جشن‌های سالروز میلاد با سعادت امام زمان (عج) در تمام مساجد، بقاع متبرکه استان، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن عمومی سطح استان (مولودی‌خوانی، پخش شيريني و شكلات( برگزار می‌شود.

وی افزود: آیین احیاء شب نیمه شعبان نیز هم‌زمان با فرارسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) در تمام شهرستان‌های استان با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) خراسان شمالی گفت: برگزاری حلقه‌های معرفت، همایش، سخنرانی و پاسخ به سؤالات و شبهات مهدويّت، پخش اقلام فرهنگي (كتاب و بروشور) مربوط به نيمه شعبان، برگزاری مسابقه برای نام‌هایی مانند نرگس و مهدی و اهداي هدایا به آن‌ها، تزئین ورودی و داخل مساجد و پخش صدای مولودی و شكلات و شیرینی و ... ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در این مناسبت به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: همان‌گونه که در ایام شهادت پیشوایان دینی به برپایی آیین‌های سوگواری در جامعه پرداخته می‌شود باید برای برپایی باشکوه و اثرگذار اعیاد دینی و اسلامی نیز برنامه‌های مدون و سازمان‌دهی شده وجود داشته باشد.

عصمتی افزود: ایجاد شورونشاط دینی و معنوی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جشن‌های مذهبی، بستر را برای معرفت افزایی و اثرپذیری فرهنگی در سطوح مختلف جامعه فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اعیاد مذهبی باید نقش برجسته و بالایی در ایجاد شورونشاط عمومی و تقویت فضای پویایی و امید در جامعه اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha