جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به حضور بیش از ۱۵۰ هزار بانوی حوزوی در سراسر کشور، از آموزش ۵ هزار بانوی حوزوی با موضوع سبک زندگی رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام و المسلمین رضا اسکندری، صبح امروز در جمع مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران استان یزد، به بهره مندی از فیوضات ماههای رجب، شعبان و رمضان به عنوان ماه های تقوا و استفاده از برکت این ماه ها در طول سال توصیه کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با یادآوری وظایف معاونت های فرهنگی حوزه های علمیه سراسر کشور در زمینه های اخلاقی، ترویجی، تبلیغی و تربیتی، خاطر نشان کرد: طلاب ما باید دارای تعادل تربیتی باشند و لازم است  زوایای این تعادل تربیتی بیان شود.

وی، رسالت همه انبیای الهی را تربیت انسان ها خواند و افزود: اکنون رسالت انتشار معارف الهی در سطح جهانی بر دوش حوزویان نهاده شده است، زیرا امروز دنیای استکبار با تمام قدرت، افکار باطل خود را در اقصی نقاط جهان ترویج می کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، ارتباط مؤثر بانوان حوزوی و طلاب علوم دینی را با قشر دانش آموز، دانشجو و سایر اقشار زنان جامعه مهم دانست و گفت: حوزه های علمیه خواهران باید اقدامات مؤثر برای تربیت مادران در برنامه های خود اجرا کنند.

وی تأکید کرد: تربیت مادران خوب باید در حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور نهادینه شود، زیرا مادران می توانند فرزندان خوب تربیت کنند و برکات تربیت این مادران در آینده بر فرزندان آنان به ویژه مردان جامعه بیشتر خواهد بود زیرا مصداق های زیادی در جامعه مشاهده می کنیم که مردان بزرگ و مردان خیّر جامعه در دامن مادران فرهیخته تربیت شده اند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، با تأکید بر این مطلب که ظرفیت حوزه های علمیه قابل مقایسه با دیگر مراکز فرهنگی کشور نیست، تصریح کرد: اگر از این ظرفیت درست استفاده شود در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی تأثیر مستقیم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری ادامه داد: بانوان طلبه باید با انگیزه و علاقه در ترویج معارف دینی گام بردارند تا بتوانند در دو مسئولیت خطیر معاونت فرهنگی یعنی «تبلیغی» و « تربیتی» گام های مؤثر رو به جلو برداریم.

*ترویج سبک زندگی رضوی با آموزش پنج هزار بانوی حوزوی

وی در بخش دیگری از سخنان خود، معرفی ظرفیت عظیم مدارس علمیه کشور را به مراکز مختلف و دستگاه های کشور یکی دیگر از اقدامات این معاونت برشمرد و تصریح کرد: قرارگاه های فرهنگی در معاونت های فرهنگی حوزه های علمیه کشور به همین منظور ایجاد شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، برخی از تفاهم نامه های فی مابین این معاونت با سایر دستگاه ها را در راستای تربیت و آموزش بانوان مبلغه شامل آموزش ۵ هزار بانوی طلبه با هدف ترویج سبک زندگی رضوی در خانواده ها از سوی آستان قدس رضوی، تفاهم نامه با بسیج، اوقاف، قوه قضائیه و ...برشمرد و افزود: آموزش تخصصی بانوان حوزوی تا پایان سال و در سال های آتی نیز ادامه می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به حضور بیش از 150 هزار بانوی حوزوی در سراسر کشور،  اظهار امیدواری کرد: با تربیت و آموزش این نیروها در هر یک از موضوعات تخصصی شاهد رشد فرهنگی قشر بانوان باشیم.

*بانوان مبلغه به جلسات خانگی زنان اهمیت بدهند

وی، یکی از گلوگاه های مهم تبلیغاتی را حضور بانوان طلبه در جلسات خانگی و مردمی به ویژه جلسات خانگی بانوان عنوان کرد و گفت: بانوان مبلغ باید بتوانند در طول سال حداقل یک جلسه خانگی بانوان را که قشر تأثیر گذار در خانواده ها به شمار می روند اداره کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، در بخش دیگر سخنان خود در جمع مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران یزد با اشاره به بودجه اندک این معاونت، اظهار کرد: اگر معاونت فرهنگی در عرصه تبلیغ خوب فعالیت کند نیاز به بودجه ندارد و می تواند برای بسیاری از امور بودجه های مردمی را جذب کند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری، بهره مندی از کمک های مردمی به ویژه وقف و جذب افراد خیّر را به سمت حوزه های علمیه توصیه کرد و افزود: خمس، باغ وسیعی در کمک به فعالیت های دینی در کشور است و وقف نیز یکی از اموری به شمار می رود که خیلی از کارهای خیر در کشور انجام می شود و اگر ما درست تبلیغ کنیم موقوفات حوزه های علمیه خواهران در آینده وسعت می یابد.

وی اضافه کرد: اهدای کمک های مردمی در زمینه برگزاری مراسم محرم و صفر و نذورات در یک سال از کل بودجه های فرهنگی از ابتدای انقلاب اسلامی بیشتر است و هدایت کمک های مردمی و نذورات آنان به سمت نیازمندی های فرهنگی جامعه  ضروری است و مسلماً تأثیر تبلیغی بانوان طلبه از برادران بیشتر است.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران افزود: تعداد برگزاری مراسم تبلیغی با دعوت از مبلغات خواهر و برادر هم در دو ماه محرم و رمضان از سوی مردم بیشتر از تعداد مبلغانی است که از طریق حوزه و یا سایر نهادها مرتبط اعزام می شوند.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha