جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اولین همایش فارغ التحصیلان مؤسسه آموزش عالی تبلیغ امیربیان

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: راه اندازی مؤسسه أمیربیان، نماد حرکتی درون زا، خوجوش و خالصانه در حوزه های علمیه است که باید قدردان آن بود و آن را ادامه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در اولین همایش فارغ التحصیلان مؤسسه آموزش عالی تبلیغ امیربیان در قم اظهار داشت: راه اندازی مؤسسه أمیربیان، نماد حرکتی درون زا، خودجوش و خالصانه در حوزه های علمیه است که باید قدردان آن بود و آن را ادامه داد.
وی در ادامه به بندهایی از مناجات شعبانیه اشاره و ابراز داشت: بند بند این مناجات، مراحل سلوک الی الله است که باید استفاده مناسبی از آن نمود و توجه کرد؛ما باید به عنوان یک شخص حوزوی تلاش کنیم، برای خدای متعال کار کرده؛ در این راه قدم برداشته و ألقاب و جایگاه تأثیری در رفتار ما نداشته باشد و این مسئله، یکی از مفاهیم دریافتی از مناجات شعبانیه می باشد.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: یکی از مصادیق این رفتار، آیت الله شهید سید محمدباقر صدر است که جان خود را فدای انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) کرد؛ در حالی که به عنوان یک نابغه و مجتهد در عراق مشهور بود و صدام به دلیل همین حمایت ها ایشان را به شهادت رساند.
آیت الله اعرافی بیان داشت: مبلغ دین و عالم حوزوی باید سلوک موجود در مناجات شعبانیه را مبنای افعال خود قرار دهد تا بتواند در جامعه روشنایی ایجاد کند.
مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: رویکرد جامع و نظام وار به اندیشه اسلامی از ضرورت های فعالیت یک مبلغ حوزوی است؛ ما برخلاف برخی از تئوری ها که دین را تعلیقه ای در زندگی می دانند، معتقدیم که فقه، کلام، اخلاق و اندیشه دینی یک منظومه است و نظریه دین حداقلی را قبول نداریم.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: دین آمده تا حقیقت و روح حیات بشر شده و در بسیاری از موارد در جزئیات نیز ورود پیدا کرده است، نتیجه این نظریه که دین، متن و راهبر حیات بشر است، فهم و درک درست از این موضوع و قدم و تبلیغ مناسب در این راه می باشد.
آیت الله اعرافی بیان داشت: ما امروز فاقد یک منظومه جامع از تبلیغ عمومی و تخصصی هستیم که باید استخراج شده و مطابق با آن برنامه ریزی کرد،باید شاخص های عمومی تبلیغ که هر روحانی باید بهره مند از آن باشد، استخراج شده و در اختیار همه قرار بگیرد؛ البته کارهای مناسبی در این زمینه صورت پذیرفته؛ ولی نیازمند به تکمیل است.
مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: تبلیغ در شکل های غیرمستقیم از ضروریاتی است که امروز باید به آن توجه کرد؛ امروز این مدل از تبلیغ در دنیای غرب به خوبی انجام شده و اندیشه های خود را در هزاران قالب و تصویر ارائه می کنند.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: دقت در تصویرپردازی ها، صحنه سازی ها و نفوذ این پیام ها در چهره های غیرمستقیم از مباحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، نگاه مدیریت حوزه، جزیره ای نبوده و متصدی تمام مسائل، مدیریت حوزه های علمیه نمی باشد؛ بلکه همه باید ورود کرده و کارها را به پیش ببرند.
آیت الله اعرافی بیان داشت: نسبت به حرکت های خودجوش و درون زا که از اصالت برخوردار است، احساس دین کرده و در خدمت شما می باشیم؛امیدواریم این مؤسسه علاوه بر ابتکارات موجود، در رشته های مورد تأیید حوزه نیز ورود پیدا کرده و به تربیت طلاب بپردازد.
مدیر حوزه های علمیه در پایان ابراز داشت: گسترش این مؤسسه به دامنه بین المللی از ضروریاتی است که باید دنبال گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha