جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ میثم سلمان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ میثم سلمان مسئول بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر بحرین در گفتگو با پایگاه "میدل ایست آی" لندن در مورد از دست رفتن امید مردم بحرین برای تحقق تفاهم مسالت آمیز هشدار داد و افزود: نظام بحرین هیچ حد و حصری برای سرکوب مردم و انقلابیون قائل نیست.

شیخ میثم سلمان همچنین پیش بینی کرد به محض اینکه به بحرین بازگردد به خاطر این سخنان خود ممنوع السفر یا بازداشت شود.

وی ادامه داد من در نشست دوره ای شورای حقوق بشر سازمان ملل در لاهه شرکت خواهم کرد و در آن نشست قرار است پرونده حقوق بشر بحرین مورد بررسی قرار بگیرد و از این جهت من در مورد تصمیم نظام بحرین مبنی بر ممنوعیت سفر فعالان حقوق بشر بحرینی شرکت کننده در این نشست نگران هستم.

مسئول بخش آزادی های دینی دیدبان حقوق بشر در بحرین خاطر نشان کرد: تعداد کسانی که در نشست پیشین شورای حقوق بشر شرکت کردند 47 نفر بود، اما اکنون نظام بحرین حتی به یک فعال حقوق بشر مستقل هم اجازه نداده از کشور خارج شده و در این نشست شرکت کند و این رفتارها نشان دنده میزان وخامت اوضاع بحرین از سال 2011 تا کنون است.

وی یکی از بهترین استراتژی ها برای جلوگیری از خشونت در بحرین را شکستن دیوار نا امیدی مردم دانست و تاکید کرد: نا امیدی مردم به این سادگی از بین نمی رود، چون حدود 65% جمعیت کشور احساس می کنند شهروند این کشور نیستند و از حقوق مساوی در کشور خود برخوردار نیستند و همچون شهروند درجه چهارم با آنها رفتار می شود.

شیخ میثم سلمان ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر انقلابیون پشت میله های زندان اسیر هستند یا به حاشیه رانده شده اند، به سختی می توان گزینه ای را تصور کرد که بتواند کشور را از بن بست کنونی خارج سازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha