جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ناصری/ امام جمعه یزد

حوزه/ آیت الله ناصری گفت:یکی از راه های ترویج سبک زندگی اسلامی، کاهش ساعات کار زنان کارمند و شاغل در بخش های مختلف است، در این صورت بانوان می توانند وقت بیشتری را برای تربیت فرزند، مطالعه، همسرداری، دور هم بودن اعضای خانواده و افزایش شادی و نشاط در خانواده صرف کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، عصر امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه خواهران استان یزد، با اشاره به آخرین روز ماه رجب و فرارسیدن ماه شعبان، بر کسب فیوضات معنوی از این ایام پرفضیلت تاکید کرد.

وی با تجلیل از فعالیت حوزه خواهران یزد و تربیت بانوان حوزوی، اظهار کرد: بانوان نقش تعیین کننده ای در ترویج سبک زندگی اسلامی دارند و اگر زنان جامعه به ویژه کسانی که در مقام مادر و همسر هستند، در امور مرتبط با خانه و خانواده کوتاهی کنند جامعه از سبک زندگی اسلامی دور می شود.

رییس شورای حوزه علمیه یزد از مصرف غذاهای ناسالم مثل فست فودها در خانواده ها ابراز نگرانی کرد و افزود: وقتی زنان به ویژه بانوان کارمند ساعات زیادی را در بیرون از خانه به سر ببرند و فرصتی برای طبخ غذا در منزل نداشته باشند کم کم به سمت خرید غذا از بیرون و مصرف فست فودها کشانده می شوند و سلامتی همه اعضای خانواده به خطر می افتد.

آیت الله ناصری، ایجاد روحیه نشاط در خانواده را منوط به روحیه بالای بانوان یعنی مادر و همسر دانست و گفت: یکی از راه های ترویج سبک زندگی اسلامی، کاهش ساعات کار زنان کارمند و شاغل در بخش های مختلف است، در این صورت بانوان می توانند وقت بیشتری را برای تربیت فرزند، مطالعه، همسرداری، دور هم بودن اعضای خانواده و افزایش شادی و نشاط در خانواده صرف کنند.

وی، طولانی بودن ساعات کار بانوان  در بیرون از منزل را یکی از عوامل ناامیدی زوجین برای فرزند بیشتر عنوان کرد و گفت: باید کاهش ساعات زنان از حوزه آغاز شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، تصریح کرد: بانوان حوزوی و طلاب و کادر آموزشی به ویژه اساتید نباید بیش از حد متعادل وقت خود را بیرون از خانه صرف کنند و باید با آشنایی با نحوه ارتباط صحیح با اعضای خانواده اعم از فرزندان و همسر به عنوان الگو در جامعه مطرح شوند.

آیت الله ناصری، عدم استقبال خانواده ها از فرزند بیشتر را به دلیل مشکلات اقتصادی یک بهانه دانست و تأکید کرد: باید با توکل به خدا به افزایش جمعیت کمک کرد و چه آن دسته از افراد دارای یک فرزند و چه دارای سه یا چهار فرزند مشکلات مشابهی دارند و روزی هر انسان به دست خداست.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha