پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس موسیوند

حجت الاسلام موسیوند تصریح کرد: لباس مقدس روحانیت خدمت به دین الهی و ادامه راه انبیاء است و خدمت به دین الهی توفیق می خواهد چه بسا که افرادی با استعداد وارد حوزه های علمیه شده اند ولی توفیق خدمت در راه الهی را نداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام عباس موسیوند، ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر نریانج همدان گفت: مراسم  عمامه گذاری دارای حلاوت و شیرینی به خصوصی است و سبب شادی قلب نازنین امام زمان(عج) خمی شود.

وی در ادامه افزود:ثمره حوزه های علمیه زمانی است که یک طلبه ملبس یه لباس مقدس روحانیت می شود و لباس نوکری امام زمان(عج) را به تن می کند و همیشه علمای اسلام بر این مسأله تاکید داشته اند که لباس روحانیت، لباس فخر و غرور نیست، بلکه لباس وظیفه و تبلیغ دین است.

مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) با اشاره به ارزش لباس مقدس روحانیت، ابراز داشت: از کلام علمایی که با حضرت ولی عصر(عج) رابطه داشتند می فهمیم که امام زمان(عج) نسبت به طلاب ملبس نگاه ویژه ای دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت وظیفه همه طلاب است خاطرنشان کرد: همه طلاب باید نسبت به این وظیفه الهی و تعهدی به حوزه دارند آماده ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت شوند.

حجت الاسلام موسیوند تصریح کرد: لباس مقدس روحانیت نماد خدمت به دین الهی و ادامه راه انبیاء است و خدمت به دین الهی توفیق می خواهد چه بسا که افرادی با استعداد وارد حوزه های علمیه شده اند ولی توفیق خدمت در راه الهی را نداشتند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه عموم مردم نسبت به دین بیان کرد: البته خدمت فقط انجام مسائل شرعی و برگزاری مراسم های مذهبی نیست، در شرایط فعلی و در حکومت اسلامی وظیفه همه مردم حفظ نظام اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) اظهار داشت: هر کس نسبت به توانی که دارد باید در راه اسلام و تقویت آن فعالیت کند شخصی با تبلیغ دین، شخص دیگر با مال و ثروت و فرزندانش و یا به هر نحو ممکنی که می شود اسلام را تقویت کرد.

وی در پایان با اشاره انتخابات پیش رو تاکید کرد: امروز چشم تمامی دنیا و تمامی افراد آزادی خواه به  کشور ایران اسلامی و عملکرد ما است، وضعیت جهان اسلام و تشیع در جهان به دست ایران اسلامی رقم خواهد خورد و این مساله وظیفه همه ما را به طبع سنگین خواهد کرد.

 

     

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha