جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 414220
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
۱

حوزه/ امام جمعه سابق ملایر گفت: با بیان اینکه مردم از روحانیت الگو برداری می کنند، گفت: مردم از طلاب و روحانیون انتظار دارند که الگوی آنها الگو باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سیدرضا فاضلیان، امام جمعه سابق شهر ملایر،  امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج همدان بیان داشت: امام رضا(ع) می فرماید هرکس که چهل روز با اخلاص به درگاه الهی عبادت کند، خداوند متعال چشمه های حکمت را از قلب به زبانش جاری می کند.

وی در ادامه با اشاره به ماه های پر فضیلت  شعبان و رمضان، افزود: ماه رجب گذشت و ما یا توانسته ایم که بهره ببریم با اینکه نه، بیاییم ماه شعبان و رمضان را از دست ندهیم .

امام جمعه سابق ملایر ادامه داد: عزیزانی که در مسیر اسلام و حوزه و تبلیغ دین قدم گذاشته اند و امروز می خواهند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند، باید به اخلاص در عمل توجه داشته باشند.

وی در ادامه افزود: طلبه وظیفه سنگینی در قبال دین الهی دارد و زمانی که ملبس به لباس مقدس روحانیت می شود وظیفه اش چند برابر می شود و او نماد اسلام در میان مردم می شود.

وی با بیان اینکه مردم از روحانیت الگو برداری می کنند، گفت: مردم از طلاب و روحانیون انتظار دارند که الگوی آنها الگو باشند و خود را ملزم به انجام مستحبات و ترک مکروهات بدانند.

آیت الله فاضلیان گفت: رمز موفقیت علمای سابق نسبت به ما این است که آنها احکام را دو چیز می دانستند، یا فعلی را حرام می دانستند و ترک می کردند و یا واجب می دانستند و انجام می دادند.

وی در پایان گفت: اهل علم بدانند که نباید نماز شب آنها ترک شود و حتی باید با حال معنوی خوبی این فریضه را انجام دهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha