پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی 

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: ما مدیون شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم، آنها در روز قیامت از ما می پرسند که برای دین چه کرده اید، ما جان خودمان را در این راه دادیم و شما در امنیت برای دین و فرهنگ چه کردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه همدان و نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه شورای تبلیغ استان همدان بیان داشت: به نظر من دغدغه های تبلیغی در بین مبلغان و دستگاه های متصدی این امر کم رنگ شده است.

وی در ادامه با اشاره به روستاهای بالای 2000 نفر جمعیت بدون روحانی، خاطرنشان کرد: ما نباید دنبال این باشیم که فرد دیگری بیاید و مشکل را حل کند و باید جهادی به مسأله فرهنگ دینی نگاه کنیم.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به ضرورت تبلیغ دین الهی، ابراز داشت: ما مدیون شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم، آنها در روز قیامت از ما می پرسند که برای دین چه کرده اید، ما جان خودمان را در این راه داده ایم و حال شما در امنیت برای دین و فرهنگ چه کردید.

وی در ادامه افزود: ما باید خودمان را در محضر خداوند متعال ببینیم و خودمان را نسبت به مسأله تبلیغ و دغدغه های دینی مسئول بدانیم و در این راه از هیچ فعالیتی دریغ نکنیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: منتظر ابلاغیه های مرکز و دولت و نهاد های دیگر نباشید، من نمی گویم احساس تکلیف در نهاد ها و افراد وجود ندارد، بلکه فعالیت های عرصه فرهنگ دینی نسبت به جامعه کافی نیست.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه افزود: در مسأله تبلیغ جهادی شب های جمعه و مناسبت ها، فقط به کمک ادارات و نهاد های دولتی اکتفا نکنید و از مردم و افراد متدین در این مسأله کمک بخواهید، کار جهادی نیاز به همکاری جهادی دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: طلاب پایه پنجم و ششم که توانایی تبلیغ دارند را به صورت موقت در شب های جمعه و مناسبت ها به روستاهای فاقد روحانی اعزام کنیم که هم سبب تقویت تبلیغ در این افراد می شود و هم روستاها از روحانیت و تبلیغ دین الهی استفاده خواهند کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha