جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس انجمن اصول فقه حوزه

حوزه/ یکی از اولویت‌های کشور رفع مشکلات اقتصادی به نفع عموم مردم است، رفع مشکلات اقتصادی در یک بخش خاص، اولویت کشور ما نیست و نگاه رئیس جمهور باید رفع مشکلات عمومی مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدصادق محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه اصل حضور در انتخابات وظیفه هر مسلمان و ایرانی است که فرمایش مقام معظم رهبری است گفت: نگاه ما به انتخابات، باید مثبت و امید به آینده باشد و مردم باید تلاش کنند که با یک انتخاب اصلح و مناسب، مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه حل شود.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب رئیس جمهور بیان کرد: رئیس جمهوری باید انتخاب شود که یاس و نا امیدی و نمی‌توانیم در کابینه او نباشد.

این استاد حوزه گفت: ما تجربه بسیار خوبی در برخی زمینه‌های علمی در کشور داریم و رشد علمی کشور بسیار خوب بوده است، بنابراین باید رئیس جمهوری انتخاب شود که در کابینه و مشاورین او نیازی به کشورهای دیگر تا حد وابستگی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب باید اولویت‌گذاری مناسبی در برنامه‌های خود داشته باشد افزود: یکی از اولویت‌های کشور رفع مشکلات اقتصادی به نفع عموم مردم است، رفع مشکلات اقتصادی در یک بخش خاص اولویت کشور ما نیست و نگاه رئیس جمهور باید رفع مشکلات عمومی مردم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی تصریح کرد: مردم باید توجه کنند، برنامه‌ای که رئیس جمهور ارائه می‌کند عملیاتی و در جهت رفع مشکلات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

وی ابراز داشت: بسیار مهم است، رئیس‌جمهور آینده در کابینه خود از چه نیروهایی استفاده می‌کند؛ باید به اقتصاد مقاومتی، کار جهادی و علمی و اتکا به توانایی و استعدادهای کشور اعتقاد داشته باشند.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه با بیان اینکه القائات دشمن در نزدیکی‌های انتخابات در جهت تخریب باطن و ظاهر انتخابات است گفت: دشمنان در تلاش هستند که جامعه و مسئولین کشور به دو قطبی بودن به صورت منفی جلوه داده شوند تا بتوانند به کشور ضربه بزنند.

وی دو قطبی کردن جنگ و صلح در جامعه را یکی از اقدامات دشمن عنوان کرد و افزود: دشمنان از یک سو القا می‌کنند که باید با استکبار جهانی در ابعاد مختلف صلح داشته باشیم و میز مذاکره برقرار شود و از سوی دیگر بحث احتمال جنگ را در جامعه در پیش می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: دو قطبی مثبت همواره در نظام ما بوده و انتخابات همواره به صورت آزاد برگزار شده؛ اما برخی از دو قطبی شدن‌ها منفی است، مانند بحث تعامل و انزوا که در جامعه القا می‌کنند.

وی بیان کرد: دو قطبی منفی به این معنا است که  القا شود در جامعه یک عده تنها به وابستگی و یک عده نیز به عدم ارتباط با دنیا توجه دارند که منفی است و البته راه سوم تعامل سازنده بدون وابستگی است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه افزود: این دو قطبی کردن‌ها منفی و به ضرر کشور است و مردم باید در جهت اجرای یک انتخابات سالم و انتخاب رئیس جمهور بر اساس معیارهای مناسب توجه کنند که در بیانات مقام معظم رهبری وجود دارد و با حضور حداکثری موفقیت جامعه و نظام را رقم بزنند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha