شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مرتضی رستم پور

 کارشناس اداره مهارت افزایی مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: طبق برنامه سازمانی جدید که از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب به مرکز خدمات حوزه های علمیه ابلاغ شد معاونت فرهنگی و رفاهی به معاونت خانواده و امور فرهنگی تغییر پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مرتضی رستم پور، شامگاه جمعه در مراسم تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز طلاب و روحانیون استان همدان گفت: مرکز خدمات حوزه های علمیه به دستور امام خامنه ا ی،ذ رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال 1370 آغاز به کار کرد.

کارشناس اداره مهارت افزایی مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه افزود: در ابتدای کار این مرکز فقط مسئله بیمه و تامین اجتماعی طلاب مطرح بود، اما از سال 1384 به بعد این مرکز شروع به فعالیت های خدماتی و خدمت رسانی گسترده به طلاب و روحانیون کرد.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و رفاهی مرکز خدمات حوزه های علمیه از سال 1390 شروع به کار کرده و برنامه هایی از جمله همایش های فرهنگی این مرکز نتیجه برنامه ریزی های پنج ساله این معاونت است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه سازمانی جدید که از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب به مرکز خدمات حوزه های علمیه ابلاغ شد، معاونت فرهنگی و رفاهی به معاونت خانواده و امور فرهنگی تغییر پیدا کرد.

حجت الاسلام رستم پور در ادامه خاطرنشان کرد: معاونت خانواده و امور فرهنگی برنامه هایی همچون آموزش مهارت های زندگی تحت عنوان فعالیت های فنی و حرفه ای قریب به 150 رشته را پیگیری می کند.

وی ادامه داد: هر دوره آموزشی که در سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود، خانواده های طلاب اعم همسران و فرزندان طلاب و روحانیون می تواند با حمایت مالی از ناحیه مرکز خدمات حوزه های علمیه در این کلاس ها شرکت کنند.

حجت الاسلام رستم پور اعلام کرد: طبق تفاهم نامه ای که بین مرکز خدمات حوزه های علمیه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه منعقد شده، خدمات مربوط به طلاب و روحانیون زیر نظر مرکز مدیریت است اما خانواده های ایشان زیر نظر مرکز خدمات است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله تربیت و بدنی و نشاط در بین خانواده های طلاب و روحانیون، ابراز داشت: در بخش ورزش حمایت های خوبی از طلاب و روحانیون به عمل می آید.

وی در پایان گفت: از دیگر فعالیت های مرکز خدمات حوزه های حمایت از خانواده های طلاب و روحانیون در زمینه آموزش های قرآنی است و خانواده های حوزویان  از خدمات این مرکز بهره مند می شوند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha