چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد

حوزه / مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد گفت: روحانیت به عنوان مشاورین امین و مورد اعتماد مردم باید کاندیدای اصلح را به آنها شناسانند تا با بصیرت و شناخت کافی، رئیس جمهوری را انتخاب کنند که امتحان خود را پس داده باشد.

حجت الاسلام رضا شریفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ با بیان اینکه در نظام اسلامی انتخابات تنها یک حق برای مردم نیست، بلکه به عنوان وظیفه و تکلیف دینی و ملی همگانی بوده و باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد در ادامه گفت: در حاکمیت الهی بعد از آن که مشروعیت را از آنِ شرع مقدس دانستیم، باید به این نکته نیز توجه لازم برا کنیم که مقبولیت نظام که از سوی مردم و با رای آنها ثابت می شود از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی به نقش مهم و اساسی حوزه های علمیه و روحانیت در زمان انتخابات اشاره و اظهار کرد: حوزه و روحانیت باید علاوه بر تشویق مردمن به حضور حداکثری در پای صندوق های رأی، آنان را در انتخاب اصلح یاری کنند.

حجت الاسلام شریفی خاطر نشان کرد: روحانیت به عنوان مشاورین امین و مورد اعتماد مردم باید افراد اصلح را به آنها شناسانند تا مردم با بصیرت و شناخت کافی کاندیدایی را انتخاب کنند که امتحان خود را در دیانت و صداقت پس داده باشد.

مسئول دفتر  شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با اشاره به اینکه مردم باید به دور از هر گونه تبلیغات منفی و غوغاسالاری که معمولا در آستانه انتخابات توسط مراکز تبلیغاتی غرب و عوامل داخلی آنها به راه می افتد ، در پای صندوق های رای حاضر شوند، خاطر نشان کرد: آنها می توانند با انتخاب فرد اصلح سرنوشت فردی و اجتماعی خود را رقم بزنند

وی با بیان اینکه اصولا انسان با توجه به اختیاری که خداوند متعال به او عنایت کرده می تواند سرنوشت فردی و اجتماعی خود را انتخاب کند و یا با نوع انتخاب خود آن را تغییر دهد، افزود: خداوند در آیه 11 سوره رعد می فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ/ در حقيقت ‏خدا حال قومى را تغيير نمى‏ دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند».

حجت الاسلام شریفی در پایان اظهار داشت: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای یک بار دیگر عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را که متکی بر دو اصل اسلامی و مردم سالاری دینی است به رخ جهانیان می کشند و مایه خوشحالی دوستان و یاس و ناامیدی دشمنان می شوند.

انتهای پیام/313/23 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha