جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی / بجنورد

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تبریک حلول ماه شعبان گفت: شعبان ماه رسول اکرم (ص) و ماه استغفار و برکت است و در این ماه نباید فرصت سوزی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به این که ماه شعبان ماه سراسر رحمت و برکت است، گفت: شعبان ماه بسیار شریفى است و به حضرت محمد (ص) منسوب است و آن حضرت این ماه را روزه مى‌گرفت و به ماه رمضان وصل مى‌كرد و مى‌فرمود شعبان، ماه من است هر كه یك روز از ماه مرا روزه بگیرد بهشت برای او واجب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه طبق فرموده پیامبر اکرم (ص)،  بهترین اعمال در این ماه صدقه دادن و استغفار است، گفت: حضرت محمد می‌فرماید: هر كس  در ماه شعبان صدقه دهد، خداوند آن صدقه را رشد دهد همچنان كه یكى از شما شتر تازه متولد شده‌ای را تربیت مى‌كند تا آن‌که در روز قیامت به صدقه دهنده برسد در حالتى كه به‌اندازه كوه اُحُد شده باشد.

وی، به اقامه نماز، روزه و استغفار در این ماه تأکید کرد و افزود: ماه شعبان مقدمه‌ای برای ماه رمضان است و مسلمانان باید در این ماه خود را به‌طور کامل و خالصانه برای ماه رمضان آماده کنند.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه این ماه همراه با موالید با سعادتی نیز است، گفت: میلاد با سعادت سیدالشهدا امام حسین (ع)، میلاد امام زین‌العابدین(ع)، میلاد حضرت ابوالفضل (ع)، میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و میلاد منجی عالم بشریت امام مهدی موعود (عج) ازجمله مناسبت‌های مبارکی است که در این ماه واقع شده است.

وی ادادمه داد: شب نیمه شعبان، شب میلاد با سعادت امام زمان (عج) از چنان اهمیتی برخوردار است که هم‌ردیف و همپای شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد و نهایت تلاش را برای کسب فیض داشت.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: شب نیمه شعبان شبی است که درهای آسمان در آن باز می‌شود؛ درهای رحمت؛ در «رضوان»، در «مغفرت»، در «فضل»، در «توبه»، در «نعمت»، در «جود» و در «احسان» و خداوند به عدد موها و پشم‌های گاو و گوسفند مردم را از آتش جهنم آزاد می‌کند، زمان مرگ را در آن ثبت کرده و به مدت یک سال روزیها را تقسیم می‌کند؛ و هرچه را که در تمام سال اتفاق می‌افتد فرو می‌فرستد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شعبان المعظم و رمضان المبارک دو ماه بزرگ و ارزشمند در کنار ماه باعظمت رجب از ماه‌های خودسازی و رسیدن به خداوند متعال محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha