چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مروی-عضو شورای عالی حوزه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه، رسالت امروز حوزه و روحانیت را جهانی خواند و بر ضرورت توجه اساتید حوزه به تدریس کاربردی دروس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، آیت الله جواد مروی، در ادامه برنامه های سفر مسئولان شورای عالی حوزه های علمیه به استان بوشهر،  در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر گفت: مسیری که سربازان امام زمان(عج) برای آینده خود انتخاب کرده اند، بهترین مسیری است که هر انسان دلسوزی می تواند برای خود ترسیم کند.  

وی، سربازی امام عصر(عج) را بهترین مسیر خدمت به جامعه و مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد و ابراز داشت: در مسیر تکاملی حوزه علمیه، استعداد و هوش بالا ملاک نیست، بلکه تجربه نشان می دهد، هر کسی در این راه همتش بلندتر و تلاش فوق العاده ای داشته باشد به همه اهداف خود خواهد رسید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه همت بلند هر غیر ممکنی را ممکن می کند، بیان داشت: ا همت بلند انسان را به همه قله های موفقیت می رساند.

آیت الله مروی، برنامه ریزی را یکی دیگر از عوامل موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: بسیاری از ضربه هایی که به ما وارد می شود ناشی از عدم برنامه ریزی و نظم است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، بر کاربردی سازی دروس تاکید کرد و گفت: اساتید باید در زمینه کابردی کردن دروس، آموزش های ویژه را ببینند، چرا که گاهی مواقع دروس برای طلبه مبهم می شود، بنابراین باید برای طلبه تبیین شود که چرا این درس را می خواند.

ضرورت تربیت طلبه با رویکرد بین المللی

آیت الله مروی همچنین در جمع طلاب مدارس علمیه شهرستان های کنگان و دیّر، رسالت طلبه امروز را رسالتی جهانی عنوان کرد و گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، رسالت طلبه درحد منطقه و یا استانی بود، اما پس از پیروزی انقلاب و با گسترش مکتب تشیع، رسالت حوزویان از حالت استانی به جهانی تبدیل شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که در حال حاضر در جای جای دنیا افرادی تشنه یادگیری معارف اهل بیت(ع) هستند، ابراز داشت: طلبه ای که درس های تخصصی حوزه را درست نخواند و زیر ساخت های تکاملی را به درستی فرا نگرفته باشد، نمی تواند رسالت جهانی خود را ادا کند.

وی، داشتن علو همت طلاب را یکی از مهمترین عوامل در رسیدن به بالاترین اهداف در زندگی طلبگی عنوان کرد و گفت: تجربه نشان داده کسانی در حوزه های علمیه موفق هستند که علو همت در کنار سخت کوشی دارند؛ داشتن نبوغ و استعداد فوق العاده و قوت حافظه رمز موفقیت یک طلبه نیست، بلکه علو همت است که او را به همه اهداف خود خواهد رساند.

آیت الله مروی همچنین طلاب را به انجام مباحثه توصیه کرد و گفت: مباحثه یکی از بهترین روش هایی است که طلبه می تواند با انجام آن، دروس را به نحو مطلوب فرا گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان با توصیه طلاب به تقویت اکسیر معنویت در خود، خطاب به آنان گفت: اگر می خواهید علوم شما در جامعه اثرگذار باشد اکسیر معنویت را در خود تقویت کنید.

برپایه این گزارش، آیت الله مروی پس از این جلسه، نشستی را با اساتید مدارس علمیه کنگان و دیر برگزار و به سئوالات آنان پاسخ داد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha