شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری

حوزه/ امروز به برکت تلاش همه دلسوزان حوزه در سال های مختلف حوزه از نعمت وجود ۴- ۵ هزارطلبه زباندان به ویژه عربی، انگلیسی، اردو، فرانسوی و روسی برخوردار می‌‌باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهارداشت: عرصه های «بین الملل»، «رسانه» و «ارتباطات با نهادها و سازمان های داخل کشور» سه مأموریت جدید این مرکز می باشد که در حال فعالیت در این راستا می باشیم.

وی افزود: تشکیل خود جوش تشکلّ های زبان دان با حضور طلاب خارجی مقیم قم یکی از ظرفیت های خوبی است که به برکت جامعه المصطفی (ص) در قم رقم خورده است.

نماینده سابق المصطفی در اندونزی گفت: امروز به برکت تلاش همه دلسوزان حوزه در سال های مختلف حوزه از نعمت وجود ۴- ۵ هزارطلبه زباندان به ویژه عربی، انگلیسی، اردو، فرانسوی و روسی برخوردار باشیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه ادامه داد: هم اکنون طلاب علاوه بر دروس رسمی و رایج در رشته های مختلف تخصصی در موضوعاتی مانند؛ اقتصاد، مدیریت، فلسفه، قضاء، حدیث و ... در حال تحصیل می باشند و شاهد حرکت روبه جلو حوزه در عرصه های مختلف هستیم.

وی به رویکرد و سیاست های پیش روی حوزه اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای حوزه، نگاه بین المللی و پذیرش طلبه باتنوع ملیتی از کشورهای مختلف است و هم‌اکنون طلاب در جامعة المصطفی از ملیت های مختلف مشغول فراگیری معارف دینی می باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری به تنوع مذاهب مختلف و زندگی مسالمت‌آمیز توأم با وحدت در کنار هم  اشاره کرد و گفت: حوزه ظرفیت خوبی را  ایجاد کرده تا اصول و مبانی دیگر مذاهب و ادیان به صورت تخصصی در مراکز و دانشگاه‌های وابسته به آن تدریس شود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه عنوان کرد: مطالعات مقارنه‌ای و تطبیقی، در حوزه قم رونق دارد و طلاب به راحتی می توانند در مسائل مختلف پیرامون مذاهب دیگر تحقیق، پژوهش و تحصیل کنند.

وی افزود: طلبه ای که وارد حوزه می شود، ده سال به صورت مستمر در مسائل و موضوعات مختلفی عقلی، علمی و فلسفی به تحصیل می پردازد و سنت دیرپای مباحثه و گفت وگو با استاد باعث می شود، طلبه به خوبی در این رشته ها رشد کرده و صاحب نظر شود.

حجت الاسلام والمسلمین کوهساری اظهارداشت: موضوع دیگر در حوزه علمیه، فراگیری مسائل اصولی، فقهی و استنباط احکام شرعی در ارتباط با دین است؛ این سه منبع میراث ماندگار حوزه علمیه است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه بابیان اینکه در حوزه، متخصصان زیادی در موضوعات مختلف مانند، اقتصاد، تاریخ، فلسفه و علوم دیگر وجود دارند و به طور جدی در علوم اسلامی و انسانی نیز وارد تحصیل و پژوهش شده اند.

وی افزود: هم اکنون شاهد فعالیت ده ها، مرکز تخصصی در رشته علوم اسلامی و انسانی هستیم و کتاب های زیادی در مورد اقتصاد اسلامی نوشته شده و حوزه در همه مسائل متناسب با آموزه های دینی حرف برای گفتن دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha