پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حائری زاده

حوزه/ کارشناس معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه، بر لزوم رعایت آداب زی طلبگی در بین طلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از استان فارس، حجت الاسلام حائری زاده در درس اخلاق هفتگی طلاب مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) شیراز، در سخنانی با موضوع «زی طلبگی»، اظهار داشت: طلاب باید با درک الزامات و شرایط زی طلبگی، به رعایت کردن چارچوب هاي ظاهري مقید باشند.

وی افزود: طلبه فرای به دليل شخصيت و جايگاهي كه در اجتماع دارد باید در زمینه زي طلبگي، آرايه هاي ظاهري خود را رعايت كند و نسبت به آن حساسيت به خرج دهد.

این استاد حوزه، لازمه ايجاد جامعه اي اسلامي بر پايه احكام ديني و الهي را حضور طلاب در عرضه هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي و سياسي خواند و ادامه داد: همين امر زي طلبگي را به دليل حضور اين قشر در اين عرصه ها پراهميت تر مي كند.

وي، زي طلبگي را براي نمايش وجهه و چهره قشر طلبه لازم و ملزوم يكديگر دانست و افزود: زي طلبگي و رعايت ظواهر به تنهايي كافي نيست، بلکه طلبه بايد در رفتار و عمل خويش ايمان و زهد را به نمايش بگذارد.

حجت الاسلام حائری زاده ادامه داد: طلبه پس از رعايت و حفظ ظاهر اسلامي و طلبگي، رفتارش معرف صنف خودش است و مردم به دليل آبرو و قدمت اين صنف بر روي آن، حساسيتي دوچندان دارند؛ به فرض اگر رفتار بد يا خوبي از طلبه سر بزند، مردم آن را بزرگنمايي كرده و از این رو باید حساسيت رعایت زی طلبگی را در بين طلاب مورد توجه قرار دهیم.

وي، تهذیب و دينداري را شاخصه اصلي يك طلبه موفق دانست و ادامه داد: طلبه اي كه به مال دنيا تمايل دارد و آمده كه به مسائل مادي بپردازد، يا بايد خود را تغيير دهد و در مسير صحيح قرار بگيرد و يا حوزه و طلبگي را رها كند.

حجت الاسلام حائري زاده يكي از مهمترين عوامل موفقيت طلاب را خواندن نماز شب دانست و ابراز داشت: طلبه باید براي موفقيت در عرصه هاي مختلف، نماز شب را به جا آورد، چراكه نماز شب سبب نور در دنيا و آخرت خواهد شد و همچنین تأثير آن در علم آموزي و تهذیب، چندين برابر خواهد بود.

انتهای پیام/ ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha