چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
​مهدکودک‌های مساجد قالب حرفه‌ای پیدا خواهند کرد

حوزه/یعقوب ابرایم وزیر امور مسلمانان در سنگاپور در جواب نگرانی‌های در خصوص تحصیلات اولیه کودکان، از تغییر وضعیت مهدکودک‌های مساجد خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، شورای مذهبی اسلامی سنگاپور با همکاری شورای توسعه مالایی/ جامعه مسلمانان سنگاپور (یایاسان منداکی) قصد ارتقاء فعالیت‌ها و حرفه‌ای ساختن مهدکودک‌های مستقر در مساجد این کشور را دارد.

کشور سنگاپور دارای 71 مسجد و مراکز اسلامی است، و همه این مساجد نیز دارای مهدکودک برای نگهداری از کودکان مسلمان نیستند. در این میان عده‌‌ای از منتقدین بر این اعتقاد هستند که مهدکودک‌های موجود در مساجد سنگاپور با چالش‌های بسیاری از جمله منابع و برنامه‌های درسی نامناسب مواجه هستند.

* اقدامات دولتی برای رسیدگی به مهدکودک‌ها در مساجد سنگاپور

دکتر یعقوب ابراهیم وزیر ارتباطات و اطلاعات، که وزیر امور مسلمانان در سنگاپور نیز می‌باشد امروز در پاسخ به نگرانی‌هایی در خصوص تحصیلات اولیه کودکان مسلمان، در یک سمپوزیوم تحصیلی، خبر از اقدامات دولتی برای رسیدگی به مهدکودک‌ها در مساجد سنگاپور داد.

دکتر ابراهیم افزود: ما می‌خواهیم مهدکودک‌ها در مساجد را حفظ کنیم. سئوال این است که آیا این مهدکودک‌ها را به مراکزی حرفه‌ای برای مراقبت از کودکان تبدیل کنیم یا خیر. به نظر می‌رسد شیوه درست همین باشد و به این ترتیب می‌توانیم این مراکز را حرفه‌ای کنیم.

وی خطاب به متخصصان مراقبت از کودکان در همایش افزود: ما این مراکز را نگه می‌داریم اما اطمینان حاصل می‌کنیم که این مراکز به درستی اداره شوند. به علاوه به دنبال شیوه‌هایی هستیم که مهدکودک‌ها نیازهای تحصیلی اولیه کودکان را تامین کرده و قصد داریم از این پس بخش پیش دبستانی را مورد نظارت دقیق قرار دهیم.

وی جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد اما اعلام کرد که این تغییرات به زودی انجام خواهند شد و کیفیت مهدکودک‌های مساجد در سنگاپور دارای چارچوب اعتباری دیگر مدارس خواهند شد.

در این سمپوزیوم تحصیلی بیش از 400 تن از متخصصان مراقبت از کودکان، والدین و سیاستمداران سنگاپوری حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha