پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات و مشاور عالی رئیس مرکز خدمات در امور اهل سنت

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: طلاب امروز ما باید با طلاب ۲۰ سال پیش تفاوت داشته باشند چراکه امروز نیاز است روحانیت اعم از شیعه و سنی از اوضاع و شرایط جهانی و آنچه در منطقه می‌گذرد، آگاه باشند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات و مشاور عالی رئیس مرکز خدمات در امور اهل سنت، امروز در راستای پانزدهمین سفر استانی رئیس و مسئولین مرکز خدمات با حضور در مدارس علمیه شهرستان پاوه با طلاب اهل سنت این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در جمع طلاب پاوه با بیان اینکه ما از اوایل انقلاب با مشکلات بسیاری در این منطقه رو به رو بودیم، گفت: جا دارد که یاد شهید چمران را زنده نگه داریم که در شهرستان پاوه زحمات بسیاری را کشیدند و این شهرستان را از چنگ ضد انقلاب خارج ساخت.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات در امور اهل سنت با اشاره به اینکه پاوه شهر مقاومت و پایداری است گفت: در جای جای این شهر و منطقه خون شهیدان و کسانی که برای دفاع از انقلاب فداکاری کرده‌اند ریخته شده است.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات نهاد مقدسی است که به امر مقام معظم رهبری در سال 70 تأسیس شده است گفت: در طول سالیان گذشته و بعد از 24 سال که از عمر مرکز می‌گذرد این مرکز به نهادی تبدیل شده است که کل روحانیون ایران و اعضای خانواده‌هایشان را تحت پوشش دارد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: مرکز خدمات با توجه به رسالتی که دارد تمامی طلاب شیعه، اهل سنت، ایرانی، غیر ایرانی، برادر و خواهر را تحت پوشش خود قرا داده است.

وی با بیان اینکه سفر به استان کرمانشاه پانزدهمین سفر استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات است گفت: در این سفرها به تمامی مدارس علمیه سطح استان سرکشی شده و با مشکلات طلاب این مدارس از نزدیک آشنا می‌شویم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه در امور اهل سنت گفت: یکی از رسالت‌های مرکز خدمات پیشرفت طلاب از نظر علمی است و بر این اساس مرکز خدمات در این سفرها از طلاب ممتاز تجلیل می‌کند تا تشویقی شود که طلاب با جدیت بیشتری به تحصیل علم بپردازند.

وی ادامه داد: امام (ره) با ندای اسلام و توحید انقلاب را پایه‌گذاری کردند و می‌فرمودند که ما دنبال وحدت و کلمه وحدت هستیم و امروز از ایران اسلامی ندای اسلام بلند شده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: 40 سال از نظامی می‌گذرد که بر مبنای افکار امام(ره) پایه‌گذاری شده است و امروز مدعی هستیم که اسلام در سطح جهان در مقابل مکاتب، افکار و ایده‌های مختلف حرف برای گفتن دارد.

وی گفت: طلاب امروز باید با طلاب 20 سال پیش تفاوت داشته باشند چراکه امروز نیاز است روحانیت اعم از شیعه و سنی به اوضاع و شرایط جهانی و آنچه در منطقه می‌گذرد آگاه باشند.

مشاور عالی رئیس مرکز خدمات حوزه در امور اهل سنت با بیان اینکه ما در جهان اسلام با خطرات جدی و مهمی رو به رو هستیم گفت: امروز در جهان اسلام با پدیده شوم و خطرناک داعش رو به رو هستیم که در تلاش هستند ریشه اسلام را بزنند و اسلام را با آن افکار پوسیده و جاهلی قبل از اسلام محو کنند.

وی خاطرنشان کرد: شما جوانان باید با جدیت درس بخوانید و به مسائل روز آشنایی کامل داشته باشد؛ شما باید طلبه باسوادی باشید تا بتوانید به شبهات به صورت علمی پاسخ دهید.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: امروز با بحث شبهه افکنی در جامعه رو به رو هستیم و وظیفه ما طلبه‌ها است که از دین مردم حفاظت کنیم؛ در ابتدا باید خودمان عالم باشیم تا بتوانیم از دین مردم حفاظت کنیم و پاسخگوی شبهات باشیم.

وی با بیان اینکه دشمان با تهاجم فرهنگی درصدد تحت تأثیر قرار دادن جوانان ما هستند، ابراز داشت: در این شرایط رسالت و مسئولیت ما طلبه‌ها بسیار سنگین است و باید در برابر هجوم سنگین تهاجم فرهنگی دشمنان بایستیم.

دستیار ویژه رئیس مرکز خدمات حوزه در امور اهل سنت اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه اعم از اهل سنت و تشیع، واقعاً در شرایط سخت و حادی قرارگرفته‌اند از این جهت که دنیای استکباری و اسلام ستیز اساس و کیان نظام، انقلاب و اسلام را هدف قرار داده‌اند و می‌خواهند هیمنه اسلام اصیل و ناب و اسلامی که در مقابل ظلم و ظالم می‌ایستد و زیر بار ظلم نمی‌رود را از بین ببرند.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات در زمینه بیمه تکمیلی، صندوق قرض‌الحسنه مسکن و ... ارائه کرد.

شایان ذکر است، حجت الاسلام و المسلمین موسوی امروز با طلاب مدارس علمیه ماموستا مولوی، سعادت، امام محمد غزالی و نجار شهرستان پاوه دیدار و از ممتازین تحصیلی و اساتید این مدارس تجلیل کردند.

انتهای پیام/ ز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha