چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
برگزاری مسابقه شهید چمران در لبنان

حوزه/ سفیر ایران در بیروت با اشاره به آغاز تاسیس مقاومت اسلامی لبنان در زمان امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران گفت: شهید چمران الگوی جوانانی است می خواهند به راه زهد و فداکاری و تقوا قدم بگذارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به همت محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، مؤسسه اسلامی آموزش و پرورش مدارس المهدی(ع) مسابقه مرکزی زبان فارسی به نام مسابقه شهید چمران را برگزار کرد.

بر اساس این گزارش: این مسابقه در سالن سید شهید محمد باقر صدر با حضور ابوعلی الدیرانی رایزن فرهنگی ایران و عضو شورای سیاسی حزب الله لبنان، نائب رئیس دانشگاه معارف، گروهی از سفارت ایران، دکتر حسین یوسف رئیس جمعیت مؤسسه اسلامی آموزش و پرورش المهدی ومدیران مدارس المهدی برگزار شد.

این مسابقه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن محمد فتحعلی در سخنان خود فرا رسیدن ماه شعبان را به حاضران تبریک گفت و افزود: ما در این جلسه حامل پیام دوستی و محبت جمهوری اسلامی ایران برای ملت عزیز لبنان هستیم؛ ملتی که با مقاومت و شجاعت خود مایه عزت و سربلندی امت اسلام است و جوانان این ملت توانستند در برابر صهیونیست ها و تکفیری ها حماسه پیروزی بیافرینند.

سفیر ایران در بیروت در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز تاسیس مقاومت اسلامی در زمان امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران گفت: شهید چمران الگوی جوانانی است می خواهند به راه زهد و فداکاری و تقوا قدم بگذارند.

وی افزود: شهید چمران عارف بزرگی بود که در راه خدا گام نهاد و در این راه تمام گردنه ها و سختی ها را پشت سر گذاشت و از لذت های دنیای چشم پوشی کرد و به قله های رفیع عشق الهی دست یافت و به شهادت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha