جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی - حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: مردم باید رئیس جمهوری را انتخاب کنند که درگیر جناح بازی های سیاسی نباشد و تمام هم و غم او توسعه و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه رهنمودی حکیمانه مقام عظمای ولایت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی، امروز در جمع معاونین، اساتید، روحانیون مدرسه آیت الله العظمی بروجردی به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه، به گوشه ای از قیام جهانی سیدالشهداء(ع) اشاره کرد و گفت: واقعه کربلا و حرکت امام حسین (ع) و یارانش یک اتفاق نبود، بلکه نهضت و انقلابی بود برای آیندگان و آزادگان. امام(ع) با این حرکت اسلام واقعی را که آن زمان در دست عده ای دنیا پرست و از خدا بی خبر بود، نجات داد.

وی تاکیدکرد: کربلا و اتفاقاتی که در آن سرزمین روی داد به قدری تاریخ اسلام را متحول کرد که بعد از 1400 سال هنوز در ایام محرم و صفر این قیام در کشورهای اسلامی با حضور پرشور دلداگان اهل بیت علیهم السلام به بهترین نحو ممکن گرامی داشته می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ادامه داد: قیام سیدالهشداء(ع) مظهر نبرد حق علیه باطل بود. این قیام، قیامی الهی بود که هر چه زمان می گذرد، تازه تر می شود و به حقایق آن بهتر می رسیم.

وی در ادامه افزد: یکی از اصلی ترین اهداف قیام امام حسین (ع) و یارانش حفظ ارزش های راستین دین اسلام بود، زیرا بعد از پیامبر و دوران رهبری ایشان بر جامعه اسلامی، به علت مسائل و مشکلات پیش رو، بدعت های جدیدی در دین و سنت پیامبر اکرم (ص)به وجود آمده بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: بدعت ها موجب انحراف در جامعه اسلامی شده بود، از این رو جامعه اسلامی از مسیر اصلی خود دچار انحراف شده و نیاز به اصلاحات اساسی داشت، لذا امام حسین(ع) با خلفای زمان بیعت نکرده تا این انحراف را آشکار سازند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف امام حسین، ایجاد انگیزه اجتماعی و اصلاح فرهنگی اوضاع و شرایط حال جامعه بود. تا بدین طریق به جهل زدایی عامه مردم بپردازند و آنان را با انحراف های آشکار در جامعه اسلامی آشنا سازند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه به انتخابات پیش رو اشاره کرد و بیان داشت: مردم باید کاندیدایی را انتخاب کنند که در مسیر توسعه و سربلندی اسلام و رهنمودهای ولایت فقیه حرکت کند.

وی در پایان خود اظهار کرد: مردم باید رئیس جمهوری را انتخاب کنند که درگیر جناح بازی های سیاسی نباشد و تمام هم و غم او توسعه و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه رهنمودی حکیمانه مقام عظمای ولایت باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha