چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مجاهدی

حوزه/ یک استاد اخلاق و مشاور مذهبی گفت: یکی از صفات واجب برای هر طلبه و روحانی دانش، اخلاق نیکو و حسنه است و امید داریم که این صفت در تمام این دوستان وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام مجاهدی در کلاس درس اخلاق و مشاوره که در مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) شهرستان سنقر برگزار شد، با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق اسلامی در زندگی، گفت: اخلاق لازمه زندگی بشری است و همین عامل باعث رشد و تعالی جوامع انسانی می شود.

این کارشناس مذهبی عنوان داشت: یکی از صفات ضروری برای هر طلبه و روحانی دانش، اخلاق نیکو و حسنه است و باید این صفت در تمام طلاب وجود داشته باشد.

حجت الاسلام مجاهدی در ادامه با اشاره به اینکه اخلاق باید همراه با علم باشد، گفت: در دروان شاگردی و طلبگی باید اراده طلاب قوی و معنوی باشد و از هر جهت و کوششی برای فراگیری علوم دینی و اخلاقی کوتاهی نکنند.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود بیان داشت: در دوران تحصیل و طلبگی باید با اراده قوی، تلاش و جدیت وافر در امر تحصیل و تهذیب کار کنیم و خود رامجهز به تقوا و علم نماییم و از مسایلی که ما را از راه صحیح و درست منحرف می کنند، دوری گزینیم.

وی خاطرنشان کرد: شکر نعمت به این است که از نعمت در مسیر صحیح و درست استفاده شود و هرگز از ان در مسیر غیر الهی و مادی استفاده و بهره نبریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha