جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار بهمن کارگر عصر امروز در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از افزایش ده درصدی بازدید مردم از یادمان شهدای دفاع مقدس خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار بهمن کارگر عصر امروز در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از سال 69 به امر مقام معظم رهبری تشکیل شد؛ کار اصلی این بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است؛ این بنیاد دارای یک هیئت امنای با حضور 7 وزیر است؛ یکی از ماموریت های مهم این بنیاد، برنامه ریزی فعالیت های راهیان نور است.

وی افزود: همه دستاوردهای امروز کشور از دفاع مقدس است؛ مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی، در خصوص پیشکسوتان دفاع مقدس سفارشات اکیدی فرمودند؛ تاریخ دفاع مقدس هنوز به خوبی تدوین نشده است که امیدواریم در برنامه 5 ساله ششم این تاریخ به خوبی با اسنادی که در دست داریم تدوین شود.

رئیس بنیاد حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: تاریخ دفاع مقدس و دایره المعارف دفاع مقدس به صورت استانی تدوین می شود؛ رهبر انقلاب فرمودند موزه انقلاب اسلامی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاد شود؛ در سال گذشته باغ موزه دفاع مقدس به باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مبدل شد.

وی تصریح کرد: 10 مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در 10 استان کشور افتتاح می شود و اولین موزه ای که در این زمینه ایجاد شد در همدان افتتاح شد؛ از دیگر فعالیت های این حوزه، ترجمه کتب فاخر دفاع مقدس به چند زبان زنده دنیا است.

کارگر اظهارکرد:در سال  1394، شش میلیون نفر از مردم ما از مناطق دفاع مقدس بازدید به عمل آوردند؛ در 7 استان درگیر در زمینه دفاع مقدس بازید دریایی و زمینی انجام شد؛ امسال راهیان نور از هفتم اردییبهشت ماه آغاز شده است؛ این میزان بازدید در سال گذشته شاهد 10 درصد افزایش بود و مردم از 57 یادمان مصوب این طرح بازدید کردند.

رئیس ستاد راهیان نور کشور بیان کرد: مردم ما حضور در مناطق دفاع مقدس و راهیان نور جزو سبد اقتصادی خانواده خود گذاشته و از این مناطق بازدید می کنند و خوشبختانه در حوزه زیرساخت نیز شاهد توسعه بسیار خوبی بوده ایم؛ 40 درصد از افرادی که در این مناطق حضور یافته اند با وسیله نقلیه شخصی در این اردو حضور می یابند؛ از سال 91نیز تلاش شده است که این حضور با امنیت خاصی از حیث حوادث رانندگی همراه شود.

رئیس بنیاد حفظ آثارو نشر دفاع مقدس گفت: امیدواریم تا پایان برنامه ششم، شاهد حضور 10 میلیون نفر در مناطق دفاع مقدس باشیم؛ امروزه در استان های مختلف بیان می کنند که چرا خدمات بهتری برای حضور آنها در این مناطق اندیشیده نشده است؛ نکته جالب اینکه بیشتر افرادی که در این مناطق حضور پیدا می کنند افرادی هستند که دفاع مقدس را به چشم ندیده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha