شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 414341
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱
شرکت بوئینگ

حوزه/ شرکت هواپیمایی «بوئینگ سرمایه» درحال بررسی فرصت‌های مالی به منظور سرمایه گذاری در اقتصاد و بانکداری اسلامی در بخش حمل و نقل هوایی و سرمایه گذاری در بازار صکوک اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از islamicfinance، شرکت هواپیمایی «بوئینگ سرمایه» زیرمجموعه تجاری شرکت بوئینگ در خاورمیانه، درحال بررسی فرصت‌های مالی به منظور سرمایه گذاری در اقتصاد و بانکداری اسلامی در بخش حمل و نقل هوایی و احتمال سرمایه گذاری هواپیمایی در بازار صکوک اسلامی است.

این شرکت قصد دارد به این ترتیب مجموعه مالی هواپیمایی خود را با استفاده از ابزار شناخته شده‌ای به نام مجوز اعتماد تجهیزات پیشرفته، امنیت امن سازد.

اخیرا بوئینگ کپیتال در حال تقویت حضورش در منطقه خاورمیانه است، چرا که این منطقه به عنوان محلی با رشد بالای اقتصادی شناخته شده که درخواست‌ها برای خرید هواپیمایی در آن بالاست. از سال 2006 این شرکت سالانه میزبان سمینارهای هواپیمایی برای سرمایه‌داران در خاورمیانه بوده است. 

گفته می‌شود پیش از این صکوک در موارد متعددی برای تامین مالی خطوط هوایی و خرید هواپیما مورد استفاده قرار گرفته است و شرکت‌های هواپیمایی مختلف خاورمیانه از صکوک برای خرید هواپیماها استفاده کرده‌اند.

صُکوک جمع صَک به معنای سند و سفته است و مُعَرَّب واژه چک در فارسی است. ابزارهای مالی اسلامی (صُکوک)، اوراق بهادار با ارزش مالی یکسان و قابل معامله در بازارهای مالی هستند که بر پایه یکی از قراردادهای مورد تأیید اسلام طراحی شده‌اند و دارندگان اوراق به صورت مشاع مالک یک یا مجموعهای از دارایی‌ها و منافع حاصل از آن‌ها می‌باشند.

بوئینگ کپیتال یک شرکت فرعی، کاملا متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری بوئینگ بوده و وظیفه این آن ایجاد راه‌حل های اقتصادی برای مشتریان و خریداران هواپیماهای مسافرتی و محصولات دفاعی از این شرکت است. بوئینگ کپیتال به عنوان بانک سرمایه گذاری از نزدیک با منابع مالی شخص ثالث همکاری داشته و تقریبا تمام پشتیبانی‌های مالی مورد نیاز برای مشتریان بوئینگ را تامین می‌کند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha