پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد

حوزه / مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ قرآن در جامعه، از اجرای طرح «تربیت مربی سبک زندگی قرآنی» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت‌الاسلام محمد حسین شایق مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد، صبح امروز در جمع فعالان قرآنی در استان یزد با تبیین فعالیت های این مجموعه در سال 95 گفت: در اجرای برنامه های سال 95 با وجود مشکلات مالی موجود نسبت به سال قبل با کاهش روبه‌رو نشده ایم.

وی با اشاره به بازدید های مستمر در سال 94 از موسسات و خانه های قرآنی استان، افزود: این بازدید ها منشاء اثرات خیر بسیاری بود، اما به دلیل کمبود اعتبارات در سال 95 این مهم به خوبی انجام نگرفت.

حجت الاسلام شایق ادامه داد: دوره‌های آموزش عمومی قرآن در سطوح متوسطه و تخصصی شامل آموزش قرائت سطح یک، دو، سه، چهار و پنج، مفاهیم سطح یک، دو و سه، قرآن پیش‌دبستانی، آموزش قرائت نماز با عنوان «با قرآن در زلال اعتکاف»، آموزش قرآن کارگزاران حج و زیارت و آموزش کارکنان دولت در سال ۹۵ برگزار شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد ادامه داد: همچنین آموزش استعدادهای قرآنی، راه‌اندازی جلسات حفظ محوری و مردمی، حفظ نیم و یک جزء قرآن و آموزش حفظ سور منتخب و کل قرآن، برپایی همایش حافظان و راه‌اندازی حلقه‌های تفسیر از دیگر دوره‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در کنار این دوره‌ها، طرح‌های تربیت آموزشیار روخوانی و روان‌خوانی قرآن، تربیت مربی روخوانی و روانخوانی، تربیت مربی تجوید قرآن، تربیت معلم سبک زندگی قرآنی اجرا و عملیاتی شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد با اشاره به برپایی مسابقه قرآنی افق با برنامه‌های متنوع و شاد، اظهار کرد: اختتامیه این مراسم با حضور بیش از پنج هزار نفر و برخی مسئولان استانی برگزار شد که طی آن هدایا و لوح سپاس به برگزیدگان اعطا شد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha