شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی-استاد دانشگاه شهید مطهری مشهد

حوزه/ مدرس دانشگاه شهید مطهری مشهد در حرم رضوی گفت: عده ای در بازار دنیا فرصت ‌سوزی می‌کنند و خود را به بهای ناچیز می‌فروشند و از شرایطی که خدا در اختیارشان قرار داده، بهره نمی‌برند در نتیجه دست خالی از این بازار برمی‌گردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام عبدالحمید واعظ شهیدی، همزمان با ولادت با سعادت امام حسین(ع) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با اشاره به خیر و برکت ماه شعبان اظهار داشت: ماه شعبان از ایام مورد عنایت پروردگار است که نسیم‌های رحمت از جانب خدای متعال می‌وزد از این رو باید مورد تأمل و تفکر قرار گیرد، شعبان همچون ماه رجب از جمله فرصت‌های مغتنمِ استغفار، برای ورود به ماه مبارک رمضان است.

استاد دانشگاه شهید مطهری مشهد بیان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) فرموده‌اند: «شعبان ماه من است و خدا رحمت کند کسی که با استغفار، صدقه و روزه مرا در این ماه کمک کند، کسی که در این ماه یک روز روزه بگیرد، روز قیامت خودم او را شفاعت می کنم.

وی با اشاره به اینکه نگاه به دنیا بر دو نوع مذموم و ممدوح است، بیان کرد: دنیا برای بعضی از انسان‌ها هدف است یعنی محبت و عشق به دنیا باعث فراموش کردن آخرت شده است علما از آن به دنیای «مذموم» تعبیر می کنند.

حجت الاسلام واعظ‌شهیدی با اشاره به دنیای ممدوح، خاطرنشان کرد: دنیای «ممدوح» دنیایی است که انسان مؤمن از آن به عنوان وسیله استفاده می‌کند؛ دنیا ابزار و وسیله‌ای در اختیار انسان‌های کیس و زرنگ است که از آن برای رسیدن به آخرت استفاده می‌کنند این افراد از فرصت‌های دادو ستد الهی در دنیا حداکثر استفاده و بهره را می‌برند.

وی با بیان اینکه قیمت و ارزش انسان بسیار بالاست، به طوری که در روایات آمده که بهای شما با ارزش و ذخایر بهشت برابری می‌کند، افزود: عده ای در بازار دنیا فرصت‌سوزی می‌کنند و خود را به بهای ناچیز می‌فروشند و از شرایطی که خدا در اختیارشان قرار داده، بهره نمی‌برند در نتیجه دست خالی از این بازار برمی‌گردند.

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه روزه گرفتن در ماه شعبان ثواب فراوان دارد، اظهار داشت: در ماه مبارک شعبان خداوند امکانات بسیاری را در اختیار ما قرار داده که بهره‌مندی از آن تنها منحصر به روزه گرفتن نیست، بلکه از طریق استغفار، توبه، صدقه، انفاق و رسیدگی به فقرا هم می‌توان از خیر و برکت ماه شعبان بهره برد زیرا ثواب اعمال نیک در شعبان نسبت به سایر ماه‌ها چندین برابر است.

حجت الاسلام واعظ‌ شهیدی در پایان، صله‌رحم، استغفار و توبه را از دیگر اعمالی عنوان کرد که ثوابش در ماه شعبان مضاعف است.

انتهای پیام/ ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha