جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشنامه قرآنی اهل بیت(ع)

حوزه/ دانشنامه قرآنی اهل بیت(ع) شامل ۶۰ جلد آیات قرآن و روایات تفسیری اهل بیت(ع) توسط آستان مقدس حسینی رونمایی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی روز گذشته با حضور شخصیت های دینی ، حوزوی   و دانشگاهی از دانشنامه قرآنی اهل بیت(ع) رونمایی کرد.

این مراسم در سالن سیدالاوصیاء در حرم مطهر حسینی و همزمان با اعیاد شعبانیه و با شعار "اهل بیت(ع) ترجمان قرآن" صورت گرفت.

سید مرتضی جمال الدین مسئول مرکز پژوهش های آستان مقدس حسینی در این زمینه گفت: دانشنامه اهل بیت(ع) از مهم ترین پروژه های صورت گرفته توسط دارالقرآن الکریم می باشد که در 60 جلد تدوین شده و شامل سه مجموعه قرآنی، عقائدی و فقهی می باشد که توسط یک کمیته از علمای حوزه علمیه نجف اشرف و کمیته علمی اساتید دانشگاه و یک کمیته فنی تدوین شده است.

وی افزود: تالیف این دانشنامه از 5 سال پیش آغاز شد و پس از 5 سال کار علمی پیوسته، اکنون از این اثر ارزشمند رونمایی می شود.

جمال الدین ادامه داد: دارالقرآن الکریم حرم مطهر پروژه های پژوهشی دیگری مانند تحقیق آثار قرآنی و آثار اهل بیت(ع) و تجدید چاپ کتاب های قرآنی و تهیه و تنظیم متون آموزشی قرآنی را نیز در دستور کار خود دارد.

از سوی دیگر دکتر ضرغام کریم عضو کمیته علمی دارالقرآن گفت: دانشنامه اهل بیت(ع) در واقع یک فهرست موضوعی آیات قرآن و روایات تفسیری اهل بیت(ع) بر اساس موضوعات قرآنی است و این دانشنامه شامل تمام موضوعات مربوط به قرآن کریم است که می تواند منبعی اصلی برای محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در زمینه تحقیقات قرآنی و اسلامی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha