پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یوسف متوسلیان

حوزه / معاون تبلیغ حوزه علمیه فارس از فعالیت ۲۷۴ روحانی طرح هجرت در این استان و برگزاری جشن های اعیاد شعبانیه در روستاهای استان خبر داد.

حجت الاسلام متوسلیان در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، ضمن عرض تبریک میلاد با برکت سومین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسین(ع) و علمدار کربلا باب الحوائج حضرت عباس(ع)، اظهار کرد: جشن های اعیاد شعبانیه با شکوه و منزلت خاصی در سطح روستاهای استان به همت مبلغین طرح هجرت بلند مدت حوزه علمیه فارس برگزار می‌شود.

وی از برگزاری این جشن ویژه با حضور مبلغین طرح هجرت بلند مدت در مساجد روستایی محل تبلیغ شان و به همت اهالی و نمازگزاران خبر داد و افزود: هر ساله جشن های اعیاد شعبانیه با حضور چشمگیر مردمی در روستاهای سطح استان فارس برگزار می شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان فارس گفت: 274 روحانی مبلغ طرح هجرت در سطح استان فارس، جهت تبیین شخصیت ائمه اطهار(ع)، بر روی منابر مساجد، به ایراد سخنرانی می پردازند و بخشی از زندگانی امامان معصوم(ع) را برای اهالی روستایی تشریح می کنند.

حجت الاسلام متوسلیان افزود :امام حسين (عليه السلام) به عنوان انسان كامل، هم مظهر صفات الهی و هم مظهر صفات انبيای عظام است كه نمونه بارز آن می توان اینگونه بیان داشت که همانند انبيا هدايتگر مردم هستند؛ قرآن كريم نیز در مورد انبياء الهی می‌فرمايد: «آنان را پيشوايانی كه به امر ما هدايت می‌كنند، قرار داديم.» و پیامبر رحمت نیز، امام حسين(عليه السلام) را به عنوان چراغ هدايت معرفی می‌كند و می‌فرمايد: همانا حسين(ع) چراغ هدايت و كشتی نجات است.

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: در آستانه میلاد با برکت امام حسین(ع)، این روز فرخنده و مبارک را که به نام روز پاسدار نیز نام گذاری شده است را، به تمامی نیروهای فعال در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مجاهدت خالصانه در راه حق و آرمان های الهی در دوره های مختلف از خود نشان داده اند، تبریک عرض می نمایم و نقش آنان را در حفظ امنیت کشور و پاسداری از نظام اسلامی ارج می نهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha