جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قدیر محمدیان

حوزه/ امام‌جمعه اسفراین با تاکید بر ضرورت توجه والدین به تربیت دینی فرزندان، گفت: سن تکلیف مهم‌ترین رویداد وجودی در زندگی هر مسلمان است که در محضر خداوند به تکلیف برای تأمین سعادت دنیا و آخرت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ قدیر محمدیان پیش از ظهر امروز در مراسم جشن تکلیف 900 دانش‌آموز دختر اسفراین، در محل سالن نسیم این شهرستان اظهار داشت: رسیدن به سن تکلیف به‌ منزله دعوت رسمی خداوند برای حضور در میهمانی بندگی و به معنای رشد و بلوغ فکری در انسان‌ها است.

وی افزود: جشن عبادت و بندگی جشن مهمی بوده و رسیدن به تکلیف نشان‌دهنده آمادگی انسان برای بجا آوردن فرمان‌ها الهی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اسفراین گفت: والدین باید به همراه فرزندان خود در نماز جماعت و جمعه شرکت و اهمیت فریضه الهی این نمازها را برای آن‌ها تبیین کنند.

وی با بیان اینکه رسیدن به سن تکلیف ایجاد ارتباط و دوستی با خداوند است، بنابراین باید با خدا مأنوس و صمیمی باشیم، اظهار داشت: لازمه انس و نزدیکی با خداوند پیروی از دستورات الهی و خواندن نماز است و کسانی که با خدا دوست باشند مورد محبت و علاقه دیگران نیز قرار می‌گیرند.

امام‌جمعه اسفراین با اشاره به اینکه نخستین فریضه بعد از سن تکلیف اقامه نماز است، افزود: هر فردی که نسبت به مسائل دینی ازجمله نماز بی‌توجهی کند دچار خسران جبران‌ ناپذیری می‌شود.

وی نقش مربیان پرورشی در مدارس را برای رسیدن به مدرسه مطلوب اسلامی مهم دانست و گفت: معلمان و والدین در آموزش مسائل دینی، سبک زندگی اسلامی - ایرانی به‌ویژه نماز به دانش آموزان در مدرسه و خانه مسئولیت سنگینی را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام‌ محمدیان با تاکید بر ضرورت توجه والدین به تربیت دینی فرزندان ادامه داد: والدین هم بایستی نقش خود را در توجه به انجام واجبات و ترک محرمات و حفاظت از ارزش‌های دینی برای فرزندان داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه از امروز اقامه نماز، روزه گرفتن بر شما به‌ عنوان یک تکلیف واجب شده است، گفت: احترام به والدین، معلمان و سایر افراد جامعه، داشتن اخلاق، گفتار و رفتار خوب، کمک به هم نوع، صرفه‌جویی و احساس مسئولیت در زندگی و ... به‌عنوان دیگر وظایف یک فردی که به سن تکلیف می‌رسد نیز حائز اهمیت است.

گفتنی است، مراسم معنوی جشن تکلیف 900 دختر دانش‌آموز شهرستان اسفراین با حضور امام‌جمعه، معاون فرماندار و مدیر آموزش‌وپرورش در سالن نسیم شهرستان اسفراین برگزار و با برنامه‌های متنوع هنری، قرآنی و فرهنگی همراه با قرائت سوگندنامه اجرا شد و دختران رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفته و به درگاه الهی شکرگزاری کردند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha