پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خواهران

حوزه/ استاد حوزه در جمع بانوان طلبه اصفهان، با اشاره به مسئله مهم انتخابات، گفت: اختلاف افکنی در تبلیغات انتخاباتی، امنیت جامعه را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، صبح امروز در نشست سیاسی در مدرسه علمیه فاطمه الزهراء (س) اصفهان در جمع طلاب و اساتید این مدرسه با اشاره به  آیات 85 به بعد سوره مبارکه طه، اظهار کرد:‌ (وقتی که بازگشت حضرت موسی(ع) ب از کوه طور به تأخیر افتاد شخصی از بنی اسرائیل به نام سامری مردم را به گوساله پرستی دعوت کرد،...)  از این آیات برداشت می شود که بستری که جامعه را برای پذیرش انحراف می سازد این است که فرهنگ طاغوت به توده مردم سرایت کند.

وی افزود: نکته دیگری که باید  به آن توجه نمود این است که در آیه88  بیان شده سامری شعار(هذا الهکم و اله موسی) را به مردم تلقین کرد، شعار خدا پرستی نیز  همان بود، اما این شعار توسط سامری ماهیتش عوض می شود، مردم خدا پرست مصداق خدا را گم می کنند و او مردم را به سمت طاغوت می کشد و با اطلاعات کامل درباره دین به سمت اعتقادات مردم هجوم می کند، یعنی با حرف دین برعلیه دین می تازند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت:  وقتی ولی خدا(حضرت موسی) جانشین خود(حضرت هارون) را درباره بازگشت مردم به شرک توبیخ کرد، با توجه به آیه 94 گفت:‌..انّی خَشیتَ أن تَقولَ فَرقْتَ بینَ بنی اسرائیل و لَمْ تَرْقُب قَوْلی.  نکته برداشت شده این است که همیشه و درهمه حال اولویت اول ولیّ خدا، حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه اسلامی است، زیرا اختلاف، امنیت جامعه اسلامی را به خطر می اندازد.

وی خاطر نشان کرد: مسئله مهم در جریان نفاق گزاره هایی است که برای مردم مقدس است، مقدساتی که ظاهری است و در واقع طبلی تو خالی بیشتر نیست.

حجت الاسلام حسینی در پایان متذکر شد:در طول تاریخ، سامری هایی هستند که مردم را منحرف می کنند و وظیفه اصلی طلاب روشنگری است، لذا باید قدرت استدلال مردم را  بالا ببریم و شخصیت سامری ها را تبیین کنیم.

این استاد حوزه در به مسئله انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: در رابطه با انتخابات 96 حضور حداکثری مردم در صحنه بسیار حائز اهمیت است، زیرا با توجه به آیه «جاء الحق و ذهق الباطل» باید حق در صحنه حضور پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha