جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی- مدیر حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: شان ائمه(ع) فراتر از آن است که کسی بخواهد گستاخی کند، عده ای در مقام جواب بربیایند و موضوع تمام شود، بلکه در حکومت اسلامی با کسانی که به این انوار مقدس جسارت می نمایند، باید با اشد مجازات برخورد شود تا عبرت سایرین گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی، امروز در جمع اساتید، معاونین، و طلاب حوزه علمیه استان کرمانشاه با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام حسین(ع) و با بیان حدیث معروف، "ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاه"، اظهار داشت: این روز مقدس را باید خدمت همه مردم به ویژه امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، پاسداران و مدافعان حریم ولایت که در دفاع از ارزش ها، نظام، ولایت و اسلام مرز نمی شناسند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان این که خدا را شاکریم که حجت های خود را برما تمام کرد و الگوهای کاملی همچون امام حسین(ع) را به ما ارزانی داشت تا بتوانیم با تأسی به آنها ضامن سعادت دنیا و آخرت بشریت باشیم، گفت: امام حسین(ع) چراغ هدایتی است که نه فقط برای شیعیان، که برای کل جهانیان می درخشد.

وی افزود: راه سید الشهداء(ع) و هدف ایشان، همان راه اسلام و اجرای عملی ارزش های دینی بود؛ راهی جهانی است که همه می توانند از این چراغ هدایت الگو بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) کشتی نجات امت ها در دنیا و آخرت هستند، افزود: ما به این انوار مقدس در زندگی پس از مرگ و به موانست و شفاعت این بزرگواران نیازمندیم.

وی با بیان این که مسیر سیدالشهداء(ع) مسیری است که هم سعادت در دنیا را به دنبال دارد و هم تعالی آخرت را، به همین خاطر در روایات داریم سفینه الحسین اسرع، باب الحسین اوسع؛ گفت: اینها کسانی هستند که فراتر از توصیف و زبان الکن ما هستند، چون مقام اینها فراتر از مقام و منزلت عرشیایی این انوار مقدس فراتر از افکار ناسوتی ماست و افکار محدودماست.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به جسارت به ساحت مقدس امام رضا(ع) در ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداها در شهر ایلام، گفت: عده ای خواسته یا ناخواسته، تعمدا یا از روی جهل و نادانی، کلمات سخیفی استفاده می کنند که به دور از شأن جوانان شیعه است که ناشی از بی معرفتی این افراد به این انوار مقدس است.

وی افزود: البته زمانی که در شب شعرها به ساحت پیامبران عظیم الشأن با هجو شعری گستاخی می شد، اگر با آن افراد درست برخورد می شد، امروز در حکومت اسلامی که مرهون ائمه اطهار(ع) و ولی نعمت خود حضرت رضا(ع) است، شاهد بی ادبی به این ساحت مقدس نبودیم.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: شان ائمه(ع) فراتر از آن است که کسی بخواهد گستاخی کند، عده ای در مقام جواب بربیایند و موضوع تمام شود، بلکه در حکومت اسلامی با کسانی که به این انوار مقدس جسارت می نمایند، باید با اشد مجازات برخورد شود تا عبرت سایرین گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha