پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مهدی عرب پور-امام جمعه موقت کرمان

حوزه/ امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اهمیت توجه به مقوله فرهنگ در جامعه گفت: در کنار فعالیت‌های اقتصادی نباید از فرهنگ غافل شد و باید یکسری برنامه‌های فرهنگی نیز دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عرب پور، امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان کرمان، در شهر ماهان با اشاره به اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی، افزایش دانش مردم منطقه به ویژه در مسائل اقتصادی، بالا بردن روحیه گذشت و فداکاری، افزایش روحیه وجدان کاری و روحیه نشاط و شادابی از الزامات پیوست فرهنگی طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: ارتباط فرهنگی بین مناطق، همکاری بین مسئولان شهری، برگشت سرمایه‌های حاصل از اجرای طرح برای توسعه طرح‌ها، بررسی پیامدهای منفی طرح‌ها توسط یک کمیته ویژه و اطلاع ‌رسانی روند پیشرفت کار به مردم از دیگر الزامات پیوست فرهنگی طرح‌های اقتصادی استان کرمان بوده است.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اهمیت توجه به مقوله فرهنگ در جامعه گفت: در کنار فعالیت‌های اقتصادی نباید از فرهنگ غافل شد، بلکه باید یکسری برنامه‌های فرهنگی نیز دیده شود.

وی با بیان اینکه تعهدات سرمایه‌گذار در برابر نظام باید در قالب پیوست فرهنگی تدوین و اجرایی شود، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی چارچوب‌های پیوست فرهنگی را ارائه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عرب پور در پایان افزود: پیوست فرهنگی طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان در هشت جلسه و با حضور 25 کارشناس متخصص بررسی و در نهایت به استانداری کرمان ارسال شده است.

عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی

علیرضا رزم حسینی،  استاندار کرمان نیز در این گردهمایی گفت: بیشترین جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها یعنی در میدان عمل برگزار شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه مدل مثلث توسعه اقتصادی در استان کارآمد بوده است افزود: در مهر ماه سال 93 که هنوز بحث اقتصاد مقاومتی جدی نبود با همکاری بنیاد مستضعفان در منطقه‌ای کاملا محروم وارد عمل شدیم و امروز اقتصاد مقاومتی در قلعه‌گنج به یک الگوی کشوری تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز 21 موسسه بزرگ اقتصادی در استان مسئولیت توسعه را بر عهده گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: صندوق‌های خرد روستایی تشکیل شده و هدف اصلی اشتغال‌زایی روستایی است.

وی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی مردم استان کرمان افزایش پیدا کرده است گفت: در حال حاضر نرخ مشارکت اقتصادی مردم کرمان 37.6 درصد است.

در سایه اقتصاد مقاومتی ناامیدی به امید تبدیل شد

 حجت الاسلام احمد نجنو، امام جمعه قلعه گنج هم در این گردهمایی گفت: حدود 5 سال قبل و در ابتدای حضور من در این منطقه، بسیاری از مردم به دلیل مشکلات، خشکسالی‌ها و محرومیت مهاجرت کرده بودند.

وی با اشاره  به وجود اوضاع نابسامان اقتصادی در منطقه، وجود بیکاری و دیگر مسائل اقتصادی و اجتماعی در قلعه‌گنج گفت: در همان زمان گزارش وضعیت موجود را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال کردیم.

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، یک سال بعد از این گزارش، خاطر نشان کرد: از زمان حضور بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج و با همت خود مردم اقدامات بسیار خوب و موثری را در این منطقه محروم شاهد بودیم.

وی با اشاره به شکوفایی و رونق اقتصادی چشمگیر منطقه، افزود: خوشبختانه تاکنون در حوزه‌های مختلف از جمله توانمندسازی مردم، کشاورزی و ...  به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم.

حجت الاسلام نجنو با تاکید بر اینکه پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای اقدامات اقتصاد مقاومتی در قلعه‌گنج شاهد مهاجرت معکوس مردم هستیم گفت: ناامیدی که قبلا در بین مردم شهرستان می‌دیدیم، امروز تبدیل به امید شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha