شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید محمد موسوی-امام جمعه آران و بیدگل

حوزه/ امام جمعه آران و بیدگل گفت: دین اسلام، عالی ترین مقام را برای کارگران متصور است و در راستای فرهنگ سازندگی و تحول، قداست کار و مجاهدت را تا مرتبه اعلای شهادت و جهاد در راه خدا اعتلا بخشیده است.

حجت  الاسلام و المسلمین سیدمحمد موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: در فرهنگ ناب اسلامی، رمز پیشرفت و توسعه پایدار و تأمین سلامت فکری و پویایی جامعه، در گرو بهاء دادن به نیروی کار و همچنین بکارگیری استعدادها و اندیشه های خلاق و سرشار از نبوغ نهفته در سرمایه های انسانی ساعی و کار آمد می باشد.

وی با بیان این که کارگران به عنوان قشر شریف و نیروی محترم چرخه اقتصادی کشور نقش آفرینی می کنند، گفت: کارگر از آغازین لحظات خلقت معنا شد و با گذشت زمان و اوج گیری تمدن های بشری، متأثر از تلاش های شگرف و فعالیت خستگی ناپذیر انسان ها، معنی و مفهوم خاصی پیدا کرده است.

امام جمعه آران و بیدگل، فرهنگ کار را عالی ترین تصویر سازندگی و تحول اقتصادی دانست و گفت: به دلیل  جایگاه ارزشمند کارگر دراسلام، پیامبر مهر گستر اسلام حضرت محمد(ص) در روند زندگی انسان ها بر دستان توانمند کارگر بوسه زده و با این عمل به احسن وجه، منزلتی شگرف به این قشر بخشیده است.

وی ضمن ارج نهادن به زحمات تلاش گرانه کارگران در عرصه جهاد اقتصادی کشور، فرا رسیدن 11 اردیبهشت روز جهانی کارگر را تبریک گفت و اظهار کرد: امیدوارم در سال 96 که با نام، «اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید» نامگذاری شده، با حرکت جهادگونه شما عزیزان، با خلاقیت و نوآوری، شاهد پیشرفت روزافزون ایران سرافراز اسلامی باشیم.

امام جمعه آران  و بیدگل گفت: دین اسلام، عالی ترین مقام را برای کارگران متصور است و در راستای فرهنگ سازندگی و تحول، قداست کار و مجاهدت را تا مرتبه اعلای شهادت و جهاد در راه خدا اعتلا بخشیده است.

وی افزود: درچنین فرهنگ مقدسی، کار و تلاش، تنبلی و دل مردگی را از انسان دور کرده و حرکت، شور و نشاط فردی و جمعی را در جامعه می آفریند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha