جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم موقوفه سوم شعبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد

حوزه/ همزمان با سالروز میلاد باسعادت سیدالشهدا، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، مراسم ویژه موقوفه سوم شعبان، در رواق دارالزهد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همزمان با سالروز میلاد باسعادت سیدالشهدا، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام)، پس از نماز ظهر و عصر مراسم ویژه موقوفه سوم شعبان، در رواق دارالزهد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم استاد مهدی تقی پور نفر اول مسابقات قرآن کریم آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کرد و در ادامه گروه همخوانی پاسداران انقلاب اسلامی به اجرای برنامه پرداختند.

پس از شعرخوانی حجت‌الاسلام سید رضا مؤید، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد سخنرانی کرد.

وی اظهار داشت: اذکار زیادی در دین اسلام توصیه‌شده،  اما ذکری که جامعیت و برکت بیشتری دارد صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است.

سخنران این مراسم بابیان اینکه تعابیر زیادی در باب اهمیت صلوات واردشده است، تصریح کرد: دریکی از روایات، پیامبر اکرم(ص) وعده داده است کسانی که این ذکر را زیاد بگویند با ایشان محشور می‌شوند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کرامات امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند سعادت شما با امام حسین(ع) گره‌ خورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد در پایان گفت: چیزی برتر از این نیست که در زمانی که زیر بمباران فرهنگی هستیم به اهل‌بیت(ع) پناه ببریم.

گفتی است، میرزا فتحعلی خان از رجال مشهور عصر قاجار و متولی آستان قدس رضوی بوده که رقباتی را نیز وقف این آستان ملکوتی کرده است.

تعزیه‌داری، تعظیم شعائر اسلامی و برگزاری مراسم جشن عید میلاد اباعبدالله(ع) ازجمله مصارفی است که از سوی این واقف برای موقوفات تعیین‌شده و در آستان قدس رضوی نیز همه این موارد مطابق با نیت واقف هزینه می‌شود.

مراسم ویژه موقوفه سوم شعبان، با قرائت بخشی از وقف نامه مرحوم فتحعلی خان و مدیحه‌سرایی سید جعفر ماه‌رخسار و پذیرایی از میهمانان به پایان رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha