شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه با اشاره به اینکه در خارج از کشور تشنگی خاصی نسبت به مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد، گفت: امروز متاسفانه بخش محدودی از ظرفیت عظیم حوزه در عرصه تالیف کتب و مقالات در عرصه بین الملل مطرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: حقیقتا حضرت آیت الله مکارم شیرازی با حمایت ها، تعیین شهریه و اعزام اساتید، حوزه علمیه اندونزی را احیاء کردند و طلبه های آنجا مدیون الطاف این مرجع تقلیدهستند.

وی با اشاره به تغییر ساختار معاونت بین الملل به مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه، ابراز داشت: در ساختار جدید سه ماموریت امور بین الملل، رسانه و ارتباطات حوزه با نهادهای نظام به این مرکز محول شده است، در هرسه ماموریت این مرکز و فرهنگسازی در میان طلاب، نیازمند راهنمایی ها و ارشادات مراجع تقلید هستیم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه در ادامه با بیان اینکه بیش از 5 هزار طلبه حداقل یک سال در دوره های آموزشی فشرده زبان خارجی شرکت کرده اند، تصریح کرد: برخی طلاب با انگیزه شخصی در این دوره ها شرکت کرده اند.ده ها تشکل و سازمان طلبگی به طور خودجوش در مناطق مختلف فعالیت می کنند و در همایش ها و مجلات خارج از کشور حضور قابل توجه دارند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه با اشاره به اینکه در خارج از کشور تشنگی خاصی نسبت به دریای علوم مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد، گفت: متاسفانه در شرایط کنونی فقط بخش محدودی از ظرفیت عظیم حوزه در عرصه تالیف کتب و مقالات در عرصه بین الملل مطرح است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در پایان با بیان اینکه نسبت به مسائل رسانه ای طرح های جدیدی مطرح است، گفت: علاوه بر توسعه خبرگزاری و نشریه افق حوزه، قصد داریم در عرصه رسانه های جدید نیز ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha