چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، گفت: برای بهترین انتخاب در آزمون سیاسی ۲۹ اردیبهشت، باید برنامه هایی که توسط کاندیداها مطرح می‌شود را با شاخصه‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب تطبیق داده و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، شامگاه یکشنبه در جمع طلاب، اساتید و مسئولان آموزشی مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم اظهار داشت:  باید تلاش کرد تا احسن القول، احسن العلم، احسن العمل، احسن النیه و احسن الحال را به دست آورد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه انسان باید سخن گفتن خود را مدیریت کند، افزود: قرآن راهکارهای متناسب با این مهم را بیان کرده و فرموده است: حرف دل‌نشین و نرم همانند باران نم‌نم ثمرات و فایده‌های زیادی دارد.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: اینکه امام علی (ع) قسم می خورند و می فرمایند: «به خدا قسم هیچ تقوایی نافع تر از این نیست که انسان زبانش را کنترل کند» معلوم می شود که اگر انسان خروجی افکارش را که گفتارش است تحت کنترل داشته باشد بسیار موفقیت کسب کرده است.

وی با بیان اینکه نیم دیگری که قول انسان را تکمیل می کند فعل انسان است که باید مطابق با گفتار نیکو باشد، اظهار داشت: برای دعوت به خدا باید نخست گفتار، افعال و کردار انسان به صورت مبنایی درست شود تا احسن القول و احسن العمل محقق شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تاکید بر اینکه طلبه باید حسن فاعلی و حسن فعلی را با هم داشته باشد گفت: احسن الخلق به عنوان پاشنه آشیل و زیبایی شخصیت پیامبر(ص) توسط خداوند متعال معرفی شده است و خداوند اخلاق نیکوی پیامبر(ص) را تابلوی معرفی این اسوه عالم بیان کرده اند که همین ویژگی خاص پیامبر را اندیشمندانی از قبیل علامه شهید مطهری یکی از سه عامل موفقیت پیامبر (ص) بیان می کنند.

وی با اشاره به آیات ۱۷ و ۱۸ سوره زمر  «وَ الَّذينَ اجْتَنَبُوا الطَّاغُوتَ أَنْ يَعْبُدُوها وَ أَنابُوا إِلَي اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْري‏ فَبَشِّرْ عِبادِ(17) الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِکَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِکَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ(18)» اظهار داشت: خداوند در این آیات دو بشارت بسیار مهم به کسانی می‌دهد که اولاً زیر یوغ طاغوتیان نباشند و ثانیاً به سمت خداوند حرکت کنند و بلافاصله نکته‌ای دیگر را متذکر می‌شود و آن اینکه اول سخنان شخص را بشنوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیون باید در آزمون سیاسی 29 اردیبهشت به مردم برای انتخاب احسن کمک کنند، گفت: برای بهترین انتخاب در آزمون سیاسی 29 اردیبهشت باید برنامه هایی که توسط کاندیداها مطرح می‌شود را با شاخصه‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب تطبیق داده و فرد اصلح را انتخاب کنیم تا به احسن الانتخاب دست‌یابیم.

وی در ادامه ماه شعبان را تجلی قسمتی از عنایت پروردگار نسبت به حضرت محمد (ص) دانست و اظهار داشت: اینکه در خصوص ماه شعبان فرموده‌اند «خیر و نیکی فراوان دارد» به خاطر انتساب این ماه به پیامبر و موالید پر خیروبرکتی است که از ذریه این مظهر رحمت هستند.

 رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان ضمن تشکر از  اساتید و مسئولان مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) جاجرم اظهار امیدواری کرد؛ در آینده نزدیک با انتقال به مکان جدید این مدرسه علمیه روحیه و نشاط علمی و تهذیبی مضاعفی گرفته و ان‌شاءالله به احسن الحال علمی و معنوی برسند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha