شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شب گذشته مسجد امام علی (ع) در سوئد  به آتش کشیده شد + تصاویر

حوزه/پلیس اعلام کرد آتش سوزی شب گذشته در مرکز اسلامی امام علی (ع) در سوئد که منجر به خسارات زیادی شد به احتمال بسیار زیادی تعمدی بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thelocal، مرکز امام علی (ع) در سوئد اواخر شب یکشنبه توسط عوامل ناشناسی به آتش کشیده شد. قسمتی از این مرکز اسلامی بزرگ شیعیان در جاکوب‌زبرگ واقع در حومه شهر استکهلم شمالی، اواخر یکشنبه شد در اثر آتش سوزی در تخریب شد و به گفته پلیس سوئد این حریق تعمدی بوده است.

به نظر می‌رسد حریق از نمای ساختمان آغاز شده باشد و پلیس گمان می‌برد که فردی تعمدا این مرکز را به آتش کشیده باشد.

حریق در مرکز اسلامی امام علی (ع) ابتدا در ساعت 23 یکشنبه شب گزارش شد و در تصاویر پخش شده از رسانه ملی سوئد، ساختمان مرکز همانند شمع بزرگی در شعله‌های آتش می‌سوختند. آتش سوزی حدود 1 ساعت ادامه داشته و بالاخره آتش نشانان توانستند در ساعت 3 صبح شعله‌های خروشان آتش را خاموش کنند.

ساعاتی پس از اعلام این حادثه پلیس اعلام کرد که به احتمال زیاد آتش‌سوزی عمدی بوده است و خسارات وارده به خارج از ساختمان نشان از به آتش کشیده شدن تعمدی این ساختمان می‌باشد.

لارس بیستروم سخنگوی پلیس استکهلم در این باره گفت: گویی کسی از بیرون ساختمان را به آتش کشیده است. آژانس اطلاعاتی سوئد نیز در جریان قرار گرفته است.

عقیل ظهیری، سخنگوی مسجد در ساعات اولیه روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این حادثه بسیار نگران کننده است. اینجا بزرگترین مسجد شیعیان در سوئد است و هزاران عضو دارد و هم‌اکنون نیز چندین عضو مسجد در محل حضور دارند. همه بسیار نگران هستند. من نیز ناراحت و مضطربم.

ظهیری افزود: در هنگام بروز حادثه چند نفر در مسجد حضور داشته‌اند و جشنی برگزار شده بود.

ساختمان خسارات زیادی دیده و مناطق اطراف آن به حالت تعطیل درآمده است. پلیس قصد دارد تحقیقات فنی را در روز دوشنبه انجام دهد. ساختمان مسکونی دیگری در اطراف این مسجد بزرگ وجود ندارد و پلیس اعلام کرده خطر گسترش آتش به خانه‌های اطراف وجود ندارد. خوشبختانه کسی در این حریق صدمه ندیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha