جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احداث

حوزه/ امام جمعه شهر بخشایش آذربایجان شرقی از آغاز عملیات قریب الوقوع احداث مدرسه علمیه حضرت ابافاضل(ع) این شهر خبر داد.

حجت الاسلام عبدالغفار غفاری، امام جمعه شهر بخشایش استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تبریز، با اشاره به شرایط مطلوب و مستعد منطقه بخشایش جهت تأسیس مدرسه علمیه گفت: با عنایت الهی و کمک های مردمی و خیّران، زمینه ساخت مدرسه علمیه در این شهرستان مهیا شده است.

وی از وقف زمین ۱۰ هزار متری جهت احداث این مدرسه علمیه خبر داد و عنوان کرد: مسئولان حوزه علمیه قول مساعد داده اند که به زودی عملیات عمرانی احداث مدرسه علمیه حضرت ابافاضل(ع) شهر بخشایش آغاز شود.

حجت الاسلام غفاری از فراهم بودن تمامی شرایط به ویژه اساتید جهت تدریس علوم حوزوی خبر داد و افزود: اساتید مدنظر جهت حضور در مدرسه علمیه با اشتیاق تمام اعلام آمادگی کرده‌ اند تا بتوان از ظرفیت های موجود در این منطقه تمام و کمال بهره جست و در جهت اعتلای فرهنگی این شهر تلاش کرد.

امام جمعه بخشایش با بیان اینکه نقش حوزه های علمیه بسیار برجسته و ملموس است، خاطرنشان کرد: وجود حوزه های علمیه در هر منطقه ای تاثیرات بسزایی در حفظ فرهنگ و ارزش های دینی و اسلامی خواهد داشت و در تبلیغ و پیشبرد اهداف اسلامی نقشی انکارناپذیر دارد.

وی ابراز داشت: شهرستان بخشایش در حال حاضر با وجود جوانان مستعد و علاقه‌ مند به تحصیل علوم دینی از شرایط مطلوبی برخوردار است و در حقیقت این منطقه از جمله مناطق طلبه خیز است و تاکنون نیز علمای بسیاری به نظام اسلامی معرفی کرده است.

گفتنی است، قطعه زمینی به مساحت ۱۰هزار متر مربع از سوی آقای کامکار، یکی از کشاورزان و خیران این منطقه برای احداث این مدرسه علمیه وقف شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha