پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار اعضای ستاد امر به معروف با حجت الاسلام شهرستانی

حوزه/ نماینده آیت الله العظمی سیستانی گفت: اگر کارها الهی باشد و مردم دريابند کارها برای هدفی جز رضايت خداوند متعال نيست، آنها نيز حرف حق را مي‌‌‌پذيرند چرا که مردم می‌‌‌دانند «الّذِي يَخَافُ رَبَّهُ لا يَخُونُ شَعبَهُ»؛ کسي که از خدا بترسد، به مردم خيانت نمی‌‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سیدجواد شهرستانی در دیدار اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم، ضمن تشکر از زحمات اين ستاد و تلاش های صورت گرفته، همگان را به اخلاص در تمام امور و مخصوصا اين واجب فراموش شده فراخواند.

وی در ادامه با ذکر وقايعی از توجه غير شيعيان به ادعيه مأثور از اهل بيت(ع) افزود: با توجه به معارف غني اسلامي که از طريق قرآن و اهلبيت(ع) و بويژه ادعيه‌‌اي همانند دعاهاي صحيفه سجاديه و ابوحمزه ثمالي که به ما رسيده، ما براي پيشرفت در کارها و پيشبرد اهداف مقدس الهي، نياز به هيچ منبع ديگری نداريم و از آنجا که «کلام الإمام إمام الکلام»، همين منابع ما را بي نياز مي‌‌کند، ولي اين سبک روش ماست که بايد بتوانيم از اين منابع به خوبي استفاده کنيم.

حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی راه رسيدن به مقصود را در هر امری و مخصوصا اينگونه امور معنوی و الهي، دارای دو ويژگی توصیف کرد و گفت: يکي دوست داشتن و دل دادن به آن هدف و کار، و ديگری استمرار و پشتکار در کارها است.

وی تصریح کرد: متأسفانه مردم و مسئولين، ارزش و اثر اين کار ارزشمند و إحياي امر به معروف و نهي از منکر را نمي‌‌دانند و به همين جهت در مقابل آن جبهه گيری کرده و مانع تراشي می‌‌کنند و لذا نیاز به نهادینه سازی این مهم در جامعه است.

در ابتدای اين ديدار، دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر استان قم، گزارشي از فعاليتها و اقدامات اين ستاد ارائه کردند و از برگزاري جلسات آموزشي ستاد براي بيش از 500 نفر از طلاب و طلايه داران خبر داد.

حجت الاسلام  معرفت، ضمن تقدير و تشکر از نهادها و ارگانهايي که همکاری و مساعدت لازم را با اين ستاد دارند، از عدم همکاری و مانع تراشي برخي نهادها در انجام اهداف اين ستاد، ابراز نگرانی کرد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha