پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: یکی از مأموریت‌های مهم علما در حوزه‌های علمیه، شناخت ابعاد مدیریتی و سیاسی نظام اسلامی در دوران غیبت امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به ماموریت های مهم حوزه در صیانت از نظام، انقلاب و ولایت فقیه، گفت: حوزویان باید در منابع دینی تحقیق کرده و جایگاه نظام اسلامی و ولایت فقیه و نقش علما در اداره جامعه را تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که یکی از مأموریت‌های مهم علما و حوزه‌های علمیه، شناخت ابعاد مدیریتی و سیاسی نظام اسلامی در دوران غیبت امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید جایگاه ولایت فقیه و انقلاب اسلامی را به جامعه شناسانده و با استفاده از امکانات تبلیغی مانند صدا وسیما، مطبوعات، مساجد و حسینیه ها نقش اصلی را به خوبی ایفا نمایند.

وی افزود: علما و روحانیون باید دشمنان اسلام که مخالفت جدی اسلام و قرآن و در صدد بر اندازی جمهوری اسلامی هستند را بشناسانند و سپس به مردم معرفی کرده و راه های مقابله با آنها را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر ضرورت ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در جامعه، ابراز داشت:  روحانیت باید با تحقیق و پژوهش و نیاز سنجی، آموزه های اسلام و اهل بیت(ع) را به زبان روز ارائه کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین، با اشاره به اعتماد  مردم به روحانیت، تصریح کرد: مردم روحانیت را پناهگاه و مورد اعتماد خود می داند، لذا باید از این فرصت ناب استفاده کرده و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی را تشریح کنند. همچنین مسئولان را به خدمت بیشتر تشویق نمایند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha