پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی

حوزه/ هم‌اکنون ۶۰ موسسه وابسته به وزارت خارجه در آمریکا مأموریت دارند که با تحقیق و پژوهش، راهکارهای مقابله با انقلاب اسلامی را تبیین کنند و خروجی همه این تحقیقات و پژوهش‌ها یک وجه مشترک داشته و آن اینکه انقلاب اسلامی را با عملیات سخت نمی‌توان نابود کرد بلکه با تعامل و ارتباط می‌توان نابود کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون استان خراسان شمالی با موضوع «حوزه ولایی، حوزه انقلابی» در محل امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد اظهار داشت: روحانیت سه فلسفه وجودی و سه مأموریت دارد که از ائمه(ع) به ارث برده و این مأموریت‌ها از شئون پیامبران و ائمه است که در عصر غیبت بر عهده روحانیت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه قرآن و اسلام ساکن نیست که هرکسی علیه اسلام و قرآن حرف بزند، افزود: نخستین رسالت و فلسفه وجودی روحانیت این است که روحانیت «زبان گویای دین اسلام» است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی، دومین رسالت روحانیت که از ائمه اطهار(ع) به ارث برده  را «دفاع از دین» برشمرد و ادامه داد: سومین رسالت نیز «مدیریت و راهبری» است و در زمان تشکیل حکومت اسلامی این رسالت سنگین‌تر می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه انجام این سه رسالت از سوی روحانیون الزاماتی دارد، افزود: نخستین لازمه انجام رسالت این است که مجری دین خدا باید اول دین را خوب بشناسد، بر همین اساس حوزه علمیه باید متخصص دین تربیت کند که باید توجه داشته باشیم که دروس حوزه وسیله بوده و اساس دین قرآن و سنت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دین تمام لوازم اجتماع را در بر می‌گیرد، گفت: درک واقعیات خارجی و توجه به حوادث دیگر لازمه انجام رسالت است، یعنی وقتی روحانی می‌خواهد از قرآن و سنت نسخه بدهد علاوه بر آن باید معاینه‌ای انجام بدهد مانند پزشک متخصصی که در کنار دارو معاینه انجام می‌دهد بدون معاینه نمی‌شود نسخه داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: اهل‌بیت(ع) همه یک هدف را دنبال می کردند، ولی رفتارهای متفاوتی داشتند، چون مخاطبین متفاوتی داشتند.

وی با اشاره به اینکه استکبار به جمع‌بندی رسیده که باید سفره انقلاب اسلامی جمع شود، ادامه داد: استکبار معتقد است که حدود چهل سال است که انقلاب اسلامی مرگ آن‌ها را رقم‌زده و کم‌کم در حال عالم‌گیر شدن می باشد و هرکجا که استکبار وارد شده، انقلاب اسلامی آن‌ها را کنار زده و خودش وارد می‌شود.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: دشمن می‌گوید زمانی نگرانی ما سنگ‌های دست کودکان و رزمندگان فلسطینی بود، اما امروز نگران موشک‌هایی هستیم که ایران به فلسطینی‌ها می‌دهد.

وی با بیان اینکه حضرت امام (ره) فرمود: ما سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهیم کرد، افزود: منظور امام قلوب ملت‌ها بوده که انقلاب اسلامی آن را فتح کرده است، همان‌طور که پیامبر (ص) فرمود: ما امپراتوری ایران و روم را فتح می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید دشمن جبهه‌ای با چهار ویژگی، جبهه عظیم، وسیع، نامتناجس، قدرت تبلیغاتی فراوان ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: در جبهه عظیم و وسیع، رژیم صهیونیسم، آمریکا، وهابیت، شیعه لندنی و مسلمان نماز شب خوان سکولار همه با هم وجود دارد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: جبهه سوم جبهه نامتناجس است که آدم‌های این جبهه همدیگر را قبول ندارند، ولی در کنار هم در برابر انقلاب اسلامی ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: قدرت تبلیغاتی فراوان نیز چهارمین جبهه است که عبارت آقا که فرمودند: همه همت آنان این است که این ماندگاری انقلاب را یک‌طوری به هم بزنند، البته آمریکایی‌ها می‌گویند هدف اصلی نابودی انقلاب است، اما اگر محقق نشد، تحریف و توقف انقلاب از اهداف دشمنان است، چراکه هنگامی ایران دست در دست آمریکا می‌گذارد که انقلاب اسلامی نباشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی با اشاره به شیوه‌های دشمنان برای براندازی، تحریف و توقف انقلاب، گفت: دشمنان معتقدند تنها راه نابودی، تحریف یا توقف انقلاب تعامل با انقلاب است یعنی نفوذ در انقلاب می‌گویند، چون هیچ قدرتی نمی‌تواند از بیرون اسلام را از بین ببرد به‌جز مسلمانان و انقلاب را هم فقط انقلابی‌ها می‌توانند از بین ببرند و این را از تاریخ اسلام استفاده کرده‌اند، چراکه می‌گویند آنچه اسلام ناب را متوقف کرد و نگذاشت که اسلام عالم‌گیر شود تعامل با اسلام بود.

وی اظهار داشت: پیامبر (ص) زمانی که در مدینه بودند بیشترین درگیری را با یهود داشتند و قوم یهود از اول تاریخ نیز پیامبر آزار بودند و در آن 10 سال حضور پیامبر در مدینه این آزار و اذیت‌ها به بیشترین حد خود رسید.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران افزود: قوم یهود با از دنیا رفتن پیامبر(ص) دیگر جنگی نکردند و شروع به تفسیر، سخنرانی، نوشتن و جنگ غیرمستقیم کردند و از باب تعامل و نفوذ وارد شدند که آن‌چنان هم در این کارها موفق بودند که مسلمانان قاتل فرزند پیامبر شدند و یا در جنگ صفین جریان نفوذ باعث شکست حضرت علی (ع) شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 60 موسسه وابسته به وزارت خارجه در آمریکا مأموریت دارند که با تحقیق و پژوهش، راهکارهای مقابله با انقلاب اسلامی  را تبیین کنند و خروجی همه این تحقیقات و پژوهش‌ها یک وجه مشترک داشته و آن اینکه انقلاب اسلامی را با عملیات سخت نمی‌توان نابود کرد بلکه با تعامل و ارتباط می‌توان نابود کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: این پژوهش در 2003 شکل گرفت و در همان سال نیز به این نتیجه رسیدند که اشتباه کرده‌اند که در امر تعامل و اثرگذاری متمرکز بر روی دانشگاه‌ها کار کرده‌اند، درحالی‌که بخش عظیمی از نیروهای نظام در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند، لذا به این نتیجه رسیدند که باید به فکر اصلاح حوزه‌ها و مسجد باشند و کاری کنند که از حوزه‌ها کسانی بیرون بیایند که تعامل در حوزه را بپذیرند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تغییر ارزش‌ها است و می‌خواهد به جای ارزش طلبی، مادی طلبی را ترویج کند، اظهار داشت: تغییر تحلیل‌های مسئولین و نخبگان از گفتمان مقاومت به گفتمان سازش، یعنی کاری کنیم که وقتی مسئولان مسائل را تحلیل می‌کنند، باید به اینجا برسند که تنها راه نجات کشور همراهی با کدخدا است و دشمنان می‌خواهند حرفی از استکبارستیزی نباشد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha