جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین زارع زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در ذات وقف، گره گشایی از مشکلات وجود دارد، حتی در موقوفاتی که برای ترویج معارف دینی و روضه خوانی سید الشهدا (ع) صورت گرفته به نوعی با پشتوانه اقتصادی وقف، معرفت افزایی نسبت محتوای دین و پاسخ به شبهات صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده با اعلام خبر پیگیری موقوفات فراموش شده در استان یزد گفت: با توجه به قدمت برخی موقوفات و تحولات اجتماعی و اقتصادی که گاهی منجر به تصرف و یا از رونق افتادن و فراموش شدن رقبات وقفی می گردد، اداره حقوقی ثبتی نسبت به شناسایی موقوفاتی که در اثر گذر زمان فراموش شده اند، اقدام می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، رسالت شناسایی موقوفات را یکی از اصلی ترین رسالت ها برشمرد و افزود: این طرح با هدف حفظ، تثبیت و صیانت از حقوق موقوفات گذشتگان خیر اندیش و بازگرداندن موقوفاتی که در گذر زمان از وقفیت خارج شده اند، با قوت صورت خواهد گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، بتوان با شناسایی، احیا و بهره وری موقوفات نسبت به کارگشایی و خدمت رسانی که در ذات وقف نهفته است، اقدام کرد. به عنوان مثال در سال گذشته از محل عواید موقوفات استان 20 جهیزیه شامل اصلی ترین لوازم مورد نیاز زوج های جوان تهیه و اهدا شد که اگر این دست موقوفات با احیا به  بهره وری اقتصادی  برسد این میزان افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام زارع زاده افزود: در ذات وقف، گره گشایی از مشکلات وجود دارد، حتی در موقوفاتی که برای ترویج معارف دینی و روضه خوانی سید الشهدا (ع) صورت گرفته به نوعی با پشتوانه اقتصادی وقف، معرفت افزایی نسبت محتوای دین و پاسخ به شبهات صورت می گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در پایان از افرادی که به هر نحو اطلاعی از موقوفات یا اسناد و وقفنامه های قدیمی دارند درخواست کرد با مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر استان، متولیان وقف را نسبت به حفظ و صیانت از این میراث معنوی و مادی گذشتکان یاری نمایند که ارزش این کار نیز کمتر از وقف کردن نخواهد بود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha