پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی- رئیس بسیج طلاب قزوین

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: شهيد مطهری از اندیشمندانی بود كه به معنای واقعی كلمه به ‎روز بود، یعنی علومی را كه در حوزه فرا گرفت، در زمان خود به بهترين شكل استفاده كرد و آن علوم را برای زمان های بعد نيز کاربردی كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قزوین، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به تلاش بیشتر طلاب برای تهذیب نفس و کسب تقوا تأکید کرد و گفت: طلاب باید روحیه تهذیب و تقوا را در خود تقویت نمایند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای نظام مقدس جمهوری اسلامی، به شخصیت برجسته شهید استاد مطهری، اشاره کرد و ابراز داشت: شهید مطهری از سوی رهبر کبیر انقلاب، افتخار جهان اسلام معرفی شده و به طلاب، اساتید حوزه و معلمین سفارش کردند که از کتاب های این عالم فقیه و دانشمند به سادگی عبور نکنند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین گفت: اندیشه های شهید مطهری آنقدر ناب و ارزنده اند که هنوز و پس از گذشت سال ها از شهادت ایشان، به عنوان بهترین منابع علمی مورد استفاده قرار می گیرد؛ او کسی بود که در احیای تفکر، برهانی شدن حوزه و باز کردن افقهای جدید بر طلاب و فضلای حوزه نقش مؤثری داشت.

وی، امتیاز برجسته استاد مطهری، را استقلال فکری ایشان برشمرد و گفت: این ویژگی باعث شده بود که استاد مطهری حتی در مباحث علمی بر اساتید خود اشکال بگیرد.

 حجت الاسلام مصطفایی اظهار کرد: شهيد مطهری از اندیشمندانی بود كه به معنای واقعی كلمه بهروز بود، یعنی علومی  را كه در حوزه فرا گرفت، در زمان خود به بهترين شكل استفاده كرد و آن علوم را برای زمان های بعد نيز کاربردی كرد.

وی خاطرنشان کرد: الگوگیری و درک این شهید والا مقام برای طلاب ضروری است، چرا که در سایه الگوپذیری از این شخصیت ها می توان در مسیر هدایت و رشد قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha