پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کار و کارگر

حوزه/ بی گمان در پرتوی کار فراوان و خستگی ناپذیر با چاشنی کیفیت بخشی و صدالبته نگاه و رویکرد انقلابی است که می توان بر مشکلات فعلی کشور به خصوص در عرصه اقتصاد فائق آمد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار پرشور کارگران کشور، دارای بخش ها و فرازهای بسیار مهمی بود که به ویژه با توجه به مباحث انتخاباتی می بایست در کانون توجهات مردم، کاندیداها و نخبگان تصمیم گیر و تصمیم ساز ایران اسلامی واقع شود.

به اعتقاد نگارنده یکی از آن فرازهای بسیار مهم آن بخش بود که معظم له فرمودند: "ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم. کار فراوان و پرحجم و با کیفیت و انقلابی"

در واقع از نگاه مقام معظم رهبری ، شرط ساماندهی امور هم توجه به کمیت کارهاست از این حیث که کار فراوان و پرحجم نیاز مبرم کشور برای رشد و تعالی و گذر از مشکلات است . نکته حایز اهمیت بعدی توجه جدی به کیفیت کارهاست به خصوص این که در آن ها حتماً جهت و رویکرد انقلابی و جهادی باشد

ترجمان دیگر این سخن آن است که هر گاه که نگاه انقلابی در کشور وجود داشته، درخشش و موفقیت ها نیز از پی آن حاصل شده و صدالبته خدای متعال نیز با عنایت ویژه خود موجب برکات افزون تر در این روند مبارک می شود، در غیر این صورت شکی نیست که با سستی و تنبلی و سردادن این شعار که " ما نمی توانیم" و "پولی نداریم" به هیچ جا نخواهیم رسید.

تلاش و مجاهدت البته در سایه نظم و برنامه ریزی و نیز استفاده از همه ظرفیت ها باید باشد تا به صورت هدفمند نظام اسلامی در مسیر دست یابی به اهداف متعالی خود در آن طریقی گام بردارد که به تصریح در قانون اساسی آمده و در فرمایشات امام عظیم الشان(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری مورد تاکید واقع شده است.

البته از آن سو نیز نباید از یاد بُرد که دشمن همچون چهار دهه گذشته به دنبال پمپاژ نااُمیدی در بین مردم و به خصوص نسل جوان است و مع الاسف باید گفت برخی در داخل دانسته یا نادانسته، با غرض یا بی غرض همان حرف ها و خواست های دشمن را تکرار می کنند و به نوعی آب در آسیابی می ریزند که مطلوب دشمنان قسم خورده این انقلاب و نظام مظلوم است.

مقام معظم رهبری در همین باره سال گذشته در سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حرم امام راحل فرمودند:" بعضی سعی می‌کنند جامعه و جوان‌های ما را دچار ناامیدی کنند. بگویند آقا فایده ندارد! نمی شود! نمی‌رسیم! ... شاخص این است که هرگز منصرف نشویم از رسیدن به آن اهداف بلند و آرمان‌های بلند. تسلیم نشویم در مقابل فشارها."

همان طور که سکاندار حکیم انقلاب فرموده اند ، سیادت و سعادت یک ملت با تنبلی به دست نمی آیند، کما این که از نگاه معظم له، "بزرگ ترین مصیبت برای یک ملت، این است که بگوید چون ما نتوانستیم همه هدف های خود را تأمین کنیم، پس ولش کنیم! نخیر، بایستی هدف ها را دنبال کرد"

به هر صورت در مقطع حساس فعلی که دشمنان بیشترین تمرکز خود را برای نابودی انقلاب اسلامی و عقیم سازی جمهوری اسلامی در رسیدن به اهداف متعالی خود گذاشته اند در سایه کار فراوان و خستگی ناپذیر با چاشنی کیفیت بخشی و صدالبته نگاه و رویکرد انقلابی است که می توان بر مشکلات فعلی به خصوص در عرصه اقتصاد فائق آمد و اُمید داشت که به یاری پروردگار متعال، بتوان آینده بهتر و مناسب تری برای مردم در سایه تعمیق بُعد معنویت و دین داری ترسیم نمود.ان شاءالله

سید محمد مهدی موسوی

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha