پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حاجی محمدی - قزوین

حوزه/ یک کارشناس مذهبی با بیان این که اُنس با قرآن باعث ایجاد آرامش روحی و روانی می‌شود، گفت: حافظان قرآن، علاوه بر اینکه نزد خدا ارزش و منزلت دارند، در میان اجتماع نیز بسیار مورد احترام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حاجی محمدی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین، به اُنس بیشتر طلاب با قرآن تأکید کرد و اظهار داشت: کسی که با قرآن مأنوس است، چنان که قرآن را با توجه به معانی آن حفظ می کند، به مرور زمان معانی قرآن در جان و جسم او نفوذ کرده و تمامی اعمال و رفتار او را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ارزش و مقام والای حافظ قرآن به سبب اعمال و رفتارهای شایسته و خدا پسندانه اوست و بزرگترین امتیاز او همانا الگوی رفتاری اوست، چرا که تمام احکام، از واجبات تا مستحبات و حرام تا مکروه همه در این کتاب آسمانی نهفته است.

این کارشناس مذهبی افزود: کسی که توکل به خداوند نداشته باشد، همیشه دست نیاز به دیگران دراز می کند و این وابستگی موجب سلب آسایش او می شودواین افراد با کوچک ترین مشکل به دیگران متوسل می شوند وهیچ امیدی ندارند.

وی با بیان این که اُنس با قرآن سبب کسب آرامش روحی و روانی در انسان می‌شود، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح جامعه، گامی بزرگ برای ترویج فرهنگ قرآنی است.

حجت الاسلام حاجی محمدی بیان داشت: امروز در جامعه اسلامی خودمان، به تعبیر مقام معظم رهبری، مواجه هستیم با شبیخون فرهنگی دشمن و از این رو باید تلاش نماییم که فرهنگ قرآنی را در جامعه اسلامی و در بین نوجوانان و جوانان بیشتر ترویج دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha