جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با آ‌یت الله علما

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ربانی، فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه را هدفمند با رسالت حوزه دانست و گفت: هرگاه در مسائل مختلف کشور، مردم با ایمان خود به میدان آمده‌اند کشور ما موفق شده است و هر وقت ایمان نبوده، با شکست مواجه شده‌ایم و تاریخ این را ثابت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و با بیان اینکه روحانیون در زمان فعلی، هم مظلوم هستند و هم محروم، اظهار داشت: روحانیون مظلوم هستند از این جهت که مردم تصور می‌کنند زندگی راحتی دارند و محروم هم هستند برای اینکه روحانیونی که در جایی استخدام نیستند، در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و زندگی آنها تنها از راه شهریه مراجع معظم تقلید می‌گذرد.

وی با اشاره به اینکه حفظ استقلال کشور در گرو ایمان مردم است بیان کرد: اگر کشور بخواهد در برابر توطئه دشمنان مستقل بماند، باید ایمان مردم تقویت شود و روحانیت هم نقش ویژه‌ای در گسترش فرهنگ دینی در جامعه دارد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ابراز داشت: هرگاه در مسائل مختلف کشور، مردم با ایمان خود به میدان آمده‌اند کشور ما موفق شده است و هر وقت ایمان نبوده است با شکست مواجه شده‌ایم و تاریخ این را ثابت کرده است.

وی ادامه داد: روحانیون نقش ویژه‌ای در جامعه دارند، هر جا روحانی فعالی داریم ناهنجاری‌ها در آن منطقه کمتر می‌شود و هر جا روحانی حضور ندارد زیانبار بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به امر مقام معظم رهبری تأسیس شد تا با فراهم کردن حداقل‌های ضرورت زندگی برای طلاب و روحانیون، آنها بتوانند با دغدغه کمتری به امور طلبگی مانند تحصیل، تدریس و تهذیب بپردازند.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات تلاش می‌کند خدماتش هدفمند با رسالت حوزه باشد، گفت: در همین راستا مرکز خدمات اساتید که ستون فقرات حوزه هستند و همچنین طلبه‌های مستعد را مورد حمایت بیشتری قرار می‌دهد.

رئیس مرکز خدمات به برنامه‌های عاطفی مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: معمرین نقش مهمی در گسترش فرهنگ دینی مردم داشته‌اند و مرکز خدمات ضمن دیدار با معمرین و خانواده‌های آنها از سال‌ها تلاش تبلیغی آنان قدردانی می‌کند.

وی افزود: گاهی ارزش سرکشی به عالمی که سال‌ها به گسترش علوم دینی خدمت کرده و اکنون خانه نشین شده است از کمک‌های مالی بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه خانواده‌ها نقش مؤثری در انجام رسالت طلبگی روحانیون دارند، بیان کرد: یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات ارائه خدمات فرهنگی ویژه خانواده‌ها است و به آنها توجه ویژه‌ای دارد.

وی ابراز داشت: تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون و برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای ازجمله برنامه‌های مرکز خدمات ویژه خانواده‌های طلاب است.

رئیس مرکز خدمات به فعالیت‌های این مرکز در زمینه مسکن اشاره کرد و گفت: رویکرد مرکز خدمات در زمینه مسکن تمرکز زدایی طلاب و روحانیون از قم است.

وی در پایان به برنامه سفرهای استان رئیس و مسئولان مرکز خدمات اشاره کرد و گفت: در این سفرها گروه‌هایی از سوی مرکز خدمات با حضور در تمامی مدارس علمیه سطح استان با مدیران، اساتید و طلاب این مدارس دیدار و مشکلات آنها را از نزدیک مورد توجه قرار می‌دهند.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha