چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دستگیری فرد مضنون آتش زدن مرکز اسلامی امام علی (ع)

حوزه/ مقامات سوئدی مردی را به جرم آتش زدن مرکز اسلامی امام علی (ع) در استکهلم دستگیر کردند، اما حاضر به افشای اطلاعات بیشتری در این زمینه نشدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از muslimvillage، مقامات سوئدی مردی را به جرم آتش زدن مرکز اسلامی امام علی (ع) در استکهلم دستگیر کردند.

به گفته سخنگوی پلیس، فردی به جرم به راه انداختن حریق تعمدی در مرکز اسلامی امام علی (ع) بازداشت شده است. پلیس اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نداده و نام مظنون فاش نشده است.

مرکز اسلامی امام علی (ع) بزرگترین مسجد شیعیان در سوئد می‌باشد و هزاران عضو دارد. این مرکز اسلامی پریشب در اثر یک سانحه حریق به شدت دچار خسارت شد. به نظر می‌رسد آتش سوزی ساعت 11 شب یکشنبه و از نمای بیرونی ساختمان آغاز شده باشد و بازرسان آتش‌نشانی اعلام کرده‌اند این حریق تعمدی بوده است.

پس از این حادثه صحنه آتش سوزی برای انجام تحقیقات بعدی مهر و موم شد. امیل اسکوگلوند از سازمان آتش نشانی استکهلم در این باره گفت: آتش بسیار قدرتمندی بود و بیش از 10 واحد آتش نشانی برای خاموش کردن آن دست به کار شدند، به طوری که پیش از رسیدن ما سقف ساختمان به طور کامل سوخته بود.

گفته می‌شود اطفای حریق بیش از 1 ساعت و نیم به طول انجامیده است. تخمین‌های اولیه نشان می‌دهد که تقریبا 30-50 درصد کل ساختمان مسجد در این آتش سوزی از بین رفته است.

در ماه نوامبر سال گذشته نیز عده‌ای اراذل و اوباش ناشناس به یک مسجد در منطقه بردنگ در استکهلم وارد شده و کراکر آتش به داخل مسجد انداخته بودند. آن‌ها همچنین صلیب‌های شکسته و شعارهای ضد اسلامی بر روی دیوار این مرکز نوشته بودند.

حملات اسلام‌هراسی علیه مساجد و مراکز پناهندگان در سوئد در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. در این میان ممکن است دست عوامل داعش در این حادثه دخیل باشد.

سال گذشته نیز یک مسجد کوچک شیعیان در شهر مالمو آتش گرفت و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت. مظنون اصلی این آتش سوزی که به اقدام تروریستی متهم شده بود بعدا تبرئه شد.

مقامات سوئدی نگرانند که این آتش‌سوزی در ادامه حمله‌ای باشد که ماه گذشته در یک محله شلوغ استکهلم رخ داد و یک مرد ازبک‌تبار با کامیون وارد یک مرکز خرید بزرگ شد و پنج نفر را کشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha