پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی

حوزه/ مدیر مؤسسه آینده روشن از ارسال ۲۰۱ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی در نشستی خبری با أصحاب رسانه استان قم که با موضوع «سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت» برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با موضوع «عصر ظهور در أدیان ابراهیمی» برگزار و فراخوان آن از یک سال گذشته اعلام شده است.

وی ابراز داشت: دبیرخانه همایش دکترین مهدویت، دبیرخانه ای دائمی بوده که 13 سال متمادی مشغول به فعالیت می باشد.

مدیر مؤسسه آینده روشن خاطرنشان ساخت: رویکرد غالب ما در این همایش، ادیان ابراهیمی است؛ اما از زرتشتیان نیز برای این همایش دعوت به عمل آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی تصریح کرد: رگه های مشترکی در ادیان درباره موعود آخرالزمان وجود دارد که این همایش کمک می کند به دستاوردهای بهتری در این موضوع برسیم.

*21 و 22 اردیبهشت؛ زمان برگزاری همایش

وی بیان داشت: این همایش بیست و یک و بیست و دوم اردیبهشت مصادف با چهاردهم و پانزدهم ماه شعبان در سالن همایش رسول اعظم(ص) مدرسه امام کاظم(ع) برگزار و کمیسیون هایی نیز در کنار این همایش خواهیم داشت.

 مدیر مؤسسه آینده روشن اظهار داشت: سخنران افتتاحیه این همایش، حضرت آیت الله جوادی آملی و سخنران اختتامیه آیت الله اراکی خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی ابراز داشت: پخش مستقیم مراسم افتتاحیه و اختتامیه از شبکه قرآن و شبکه نور سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه جهانی ولایت و رادیو معارف انجام خواهد شد.

*ارسال 150 مقاله فارسی به دبیرخانه

وی خاطرنشان ساخت: 150 مقاله فارسی به دبیرخانه همایش ارسال شده که 98 مقاله از سوی برادران و 27 مقاله از سوی خواهران بوده و از این تعداد 51 مقاله فرصت طرح در کمیسیون ها را پیدا کرده اند؛ همچنین 58 مقاله حوزوی و مابقی مقالات دانشگاهی می باشد.

*ارسال 51 مقاله خارجی از 14 کشور به دبیرخانه همایش

مدیر مؤسسه آینده روشن تصریح کرد: همچنین 51 مقاله خارجی به دبیرخانه ارسال شده که از کشورهای کانادا، هند، سوئیس، آرژانتین، انگلیس، عراق، لبنان، تونس، بنگلادش، پاکستان، مراکش، الجزایر، مصر و آفریقای جنوبی می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین پور سیدآقایی با بیان این مطلب که 7 مقاله در خود همایش فرصت طرح خواهند داشت، گفت: مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، مرکز تخصصی موعود قم، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه امام حسین(ع)، دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، مرکز تخصصی مهدویت، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مؤسسه آینده روشن همکار در این همایش بوده و از ارائه دهندگان مقالات در کمیسیون های تخصصی می باشند.

وی اظهار داشت: اجرای سرود با موضوع همایش، رونمایی از کتب منتخب مهدوی و تقدیر از 22 مهدی یاور از برنامه های این همایش است که یکی از این مهدی یاوران، آیت الله شیخ عیسی قاسم می باشد.

 مدیر مؤسسه آینده روشن ابراز داشت: اسقف ارامنه، اسقف عاشوریان از ایران، سفیر واتیکان در ایران، گروهی از علمای واتیکان و افراد شاخصی از دیگر ادیان در این همایش حضور پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی خاطرنشان ساخت: از مراجع عظام تقلید، مدیر حوزه های علمیه، حوزه علمیه خواهران، صدا و سیمای مرکز قم، شبکه ولایت، شهرداری قم، شهرداری تهران، نیروی انتظامی قم و ... کمال تقدیر و تشکر را داریم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha