چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آیت الله آل هاشم

حوزه/ امام جمعه موقت تبریز گفت: شهید مطهری برای نسل جدید انقلاب و نجات آن ها از ورطه مکاتب غربی و التقاطی و ایجاد تحرک انقلابی نقش بسزائی ایفا کرد و باید اندیشه های ایشان در جامعه به ویژه حوزه های علمیه تبیین شود.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم امام جمعه موقت تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به جایگاه شهید مطهری، گفت: این عالم برجسته برای نسل جدید انقلاب و نجات آن ها از ورطه مکاتب غربی و التقاط و ایجاد تحرک انقلابی نقش بسزائی ایفا کرد و در این راه نیز به شهادت رسید.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این که شهید مطهری از اندیشمندان و فیلسوفان معاصری است که در تکوین تفکر نسل جدید انقلاب اسلامی نقش موثری داشت، ابراز داشت:  تفکر شهید مطهری، با گذشت چند سال از شهادت ایشان، هنوز هم نو و کاربردی است و برای نسل آینده نیز می تواند اثربخش باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند تبیین تفکر متفکرانی همچون شهید مطهری هستیم، خاطرنشان کرد: تفکر و شخصیت شهید مطهری باید در حوزه های علمیه تبیین شده و سپس با تربیت طلاب و مبلغان، در جامعه و به ویژه در بین دانش آموزان و دانشجویان تبلیغ شود.

آیت الله آل هاشم عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار، از گسترش تفکر شهید مطهری در جامعه نگران بودند که دست به ترور ایشان زدند و امروز نیز دشمنان از تکرار چنین تفکراتی در انقلاب اسلامی ایران بیم دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha