شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله مهدوی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: بعضی مواقع حتی علمای دیگر مذاهب و ادیان که اعتقادی هم به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ندارند، از دعاهای صحیفۀ سجادیه استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون اصفهان با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز ولادت با سعادت امام زین العابدین(ع)، گفت: یکی از گرانسنگ ترین منابعی که از آن حضرت برای مومنین و شیعیان به یادگار مانده است، صحیفه سجادیه است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد:به دلیل شرایط خفقان دوران امام سجاد(ع)، بیشترین معارفی که از امام چهارم به ما رسیده، به زبان دعاست، به خصوص گنجینۀ بزرگ صحیفۀ سجادیه؛ بعضی مواقع حتی علمای دیگر مذاهب و ادیان که اعتقادی هم به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) ندارند،  از دعاهای صحیفۀ سجادیه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر بگوییم عاشق خدای متعال بخواهد بهترین کلماتش را در عشق به خدا ابراز کند چه دعایی باید بخواند، بدون مبالغه می‌توانم بگوییم دعای ابوحمزه، چون مضامین بلند و عجیبی دارد

گریۀ امام سجاد(ع) در سوگ سیدالشهدا(ع)

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوبی که امام سجاد(علیه‌السلام) در طول۳۵سالی که بعد از حضرت سیدالشهدا(ع) در قید حیات بودند، این بود که با گریۀ زیاد، جریان کربلا را همین‌طور در ذهن‌ها حفظ کردند.

وی بیان کرد: در طول قرن‌ها همیشه دشمنان می‌خواستند اسلام و تشیع را از بین ببرند و با ایجاد شبهات، جوان‌ها را از دین دور کنند،  اما همین‌که  ماه محرم و صفر فرا می‌رسد و مجالس سوگواری امام حسین(علیه‌السلام) برپا می‌شود، نسل جوان همه در مقابل هجمه ها بیمه می شوند.

کلام نورانی؛ اجتناب از دروغ

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: حضرت سجاد(ع) به فرزندانشان فرمودند: از دروغ، چه دروغ کوچک و چه بزرگ،  جدی و شوخی فاصله بگیرید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha